Hej
Vi funderar på att bygga ett fritidshus från Jörnträ (Talltoppen 50). Är det någon som har erfarenhet av Jörnträ och då primärt Talltoppen. Är de lika lätta att montera som de vill påstå?

Är det någon som känner till eller har erfarenhet av andra (helst billigare) stugleverantörer med liknande stugor som är av timmertyp och byggsats?
 
Hej!
Vi sitter i samma sits. Jag har hållit Jörnträ som favorit rätt länge men inte kommit till skott än. Jag tycker dock att de är relativt dyra.
Jag har dock uppfört en 30 kvm knuttimmrad stuga från www.lindalenstra.se och det var inga större konstigheter. Jag antar att Jörnträhus är lika lätta att plocka ihop.
Här om dagen ramlade jag över denna länk www.ultimatemarket.com timmerhus från Finland. De verkar mycket lovande och är ruskigt billiga. Jag vet dock inte mer om dem än vad som går att läsa ut på hemsidan. Någon annan som har erfarenhet?

/Mikael
 
Hejsan

Jag är oxå på jakt efter ett fritidshus, i modulform. Kolla gärna in www.vvp.se, de har fina priser om det inte är en riktigt stor stuga man är ute efter.
Vad tror ni, kan de vara något ?!
Jag upplever att det blir tufft att utse rätt stuga - det är en djungel av Leverantörer.

MVH Eva
 
eerieva har du fått priser från vvp.se?
har du något exempel att dela med dig av?

Mvh / Martin
 
Hejsan

Nu har jag tyvärr offerten hemma men om jag inte misstar mej så kostade deras stuga "EKÖ 25 kvm" 80 000:- de tog 20 000:- för montering och frakten (till Hudiksvall)skulle kosta ca 4000:- Man kan ju ändra lite som man själv med att höja takhöjden tex och bygga till ett loft, det var absolut inget problem.
Deras "SJÖLYCKAN" är lite större och kostar 149 000, där blev transporten 5000 och monteringen 35 000, +- resor.

Ett annat val på min topp-3 lista är CA-boden, stugan (Mariefred) är på 34 kvm och med frakt och montering skulle det sluta på ca 105 000 :-

Ja, det här är en djungel....man får inte ha bråttom iallafall :)

MVH Eva
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.