vi hade skidstahus som alternativ då vi lät några
hustillverkare räkna på våra ritningar
dock var de väldigt mycke dyrare än både trivselhus och brahus som var kvar på sluttampen
(de bidde trivselhus)
jag kan alltså inte svara på om kvaliten hos skidstahus men jag hoppas att du har kollat priser hos flera firmor
lycka till
 
I vårt område i Sundsvall byggs det många Skidstahus (7-10 stycken). Jag vet inte om någon av dessa byggherrar/-damer är aktiva här på forumet, men om du bor i närheten av Sundsvall kanske det kan vara värt ett besök.
 
Vi ska precis sätta igång med vårat nybygge. Vi har nu skrivit kontrakt med Sköna Hus, men vi hade även begärt in offert från Skidstahus. Det var bara det att dom var betydligt dyrare (vi ska enbart ha stommonterat). Men dom ringde upp oss och frågade varför vi inte hört av oss angående deras offert, då sa vi som det var att det var åt he....te för dyrt, och så sa vi vilka pris vi hade fått från andra husfirmor. Dagen efter ringde de tillbaka och sänkte sitt pris med nästa 300 000. Detta uppfattade inte vi som speciellt seriöst, tyvärr! :-/
 
Våra vänner byggde ett Skidstahus i Sthlm för 5 år sedan och de var inte alls nöjda. Huset i sig är fint och håller god kvalité men det var otroligt mycket strul när det byggdes.
Isoleringen på övervåning blev inte bra och det har han själv fått åtgärda utan ersättning.
Jag tror även att de höll inne på en del pengar för att få vissa saker åtgärdade, det tog ändå typ 3 år innan det blev fixat.

Vet inte om det hade att göra med den säljare som de köpte huset av eller vems fel det var att allt gick så snett.
Vet iallafall att den säljaren inte är kvar som säljare på Skidstahus.........
 
Jag har precis fått mitt "Skidsta-hus" färdigbyggt och håller med tidigare inlägg: de är dyra! men förhandla med dom, det går som sagt att dra ned priset rejält.
Var noga med besiktningen av huset! gör ingen slutbetalning förrän det att en nogrann slutbesiktning har utförts. blir det något fel lever dom inte som dom lär
, " Nöjda kunder är vår bästa reklam. står det på deras hemsida. Tyvärr är detta endast tomma ord!
 
Vi flyttade in i vårt Skidstahus i december, 1,5 plan med mansardtak ca 185kvm, och är på det stora hela mycket nöjda. De var tillmötesgående med tillval och förändringar och har mycket fina snickerier. Vad gäller priset så var de billigast av de 6-7 olika leverantörer som vi kollade på. Isoleringen i ytterväggarna är som standard 195 men vi betalade extra för att få 240 (kostade 16000kr har jag för mig.
Lösningen med takduk istället för råspont är en billigare lösning men helt ok enligt en bekant som är plåtslagare.
 
Hej på Er!

Är också på väg att bygga med Skidstahus och har bara mycket goda erfarenheter så här långt. Återkommer senare med mer info.

Tiger, var bygger Ni? Vilken husmodell? Hur tjock isolering i grund har Ni valt? Vilka övriga tillägg har Ni valt till?

Tack på förhand!

/Tompe
 
SE UPP MED SKIDSTAHUS

Mina erfarenheter med Skidstahus är endast negativa!!
Mitt hus blev felbyggt! 4 väggblock monterades snett.
Har nu i nästan ett halvår tjafsat med Skidstahus om lösning på felet. Dom är väldigt aktiva när det gäller att sälja men när något blir fel sätter dom en sida till som inte är speciellt trevlig. Dom behandlar en som luft och är inte alls hjälpsamma. Så ni som funderar på att bygga med SKIDSTAHUS, hoppas att det inte blir några fel för då kommer ni garanterat att få uppleva samma mardröm som jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.