Är på g med en totalrenovering även jag.

Har knåpat till och från med ikea:s progg, och slutligen lyckats komma fram till ngt som jag tror vi blir nöjda med.

Idag så finns en vägg som skall bort, syns endel av den mot spis/diskbänksidan. Anledningen till att det blir kvar ca:60cm av
den på var sida är att vid spisen så det en del av murstocken, och på den andra sidan så går värme och vattenrör inuti väggen. Dessutom sitter en radiator under fönstret som jag inte tar bort + att hunden skall få ha sin plats där.

Spisen ids jag ej flytta på då fläkten ansluts i muren, och diskbänken vill jag ej ha på samma sida.
Luckorna blir IKEA:s Ädel vit med svarta bänkskivor och socklar. Mattan har vi inte riktig enats om ännu, men en
ljusare måste till eftersom att endast ett fönster finn i köket.

Vad tror ni om detta?

disksida.JPG
spissida.JPG
 
Trist att ingen har ngn kommentar... :(
 
Var är diskbänken? Mitt emot spisen bredvid diskmaskinen?
 
Jag hade nog flyttat överskåpen vid spisen till väggen till vänster om kyl/frys, den väggytan har du bättre nytta av med skåp än utan. Väggen vid spisen skulle jag ha utan skåp eller en eller ett par öppna hyllor för kryddor mm.
 
Ella skrev:
Var är diskbänken? Mitt emot spisen bredvid diskmaskinen?

Jepp, den är vid diskmaskinen.
 
FlitigaLisa skrev:
Jag hade nog flyttat överskåpen vid spisen till väggen till vänster om kyl/frys, den väggytan har du bättre nytta av med skåp än utan. Väggen vid spisen skulle jag ha utan skåp eller en eller ett par öppna hyllor för kryddor mm.
En detalj jag glömde berätta är att jag förra året monterade in ett nytt tak. Jag har således inget tak under dessa skåpar, och vill inte in med ett nytt tak igen. Jag har dessutom planer vör utrymmet bredvid kyl/frys, och det är att konsollmontera microvågsungnen och montera vägghyllor för kokböcker mm.
 
FlitigaLisa skrev:
Jag hade nog flyttat överskåpen vid spisen till väggen till vänster om kyl/frys, den väggytan har du bättre nytta av med skåp än utan. Väggen vid spisen skulle jag ha utan skåp eller en eller ett par öppna hyllor för kryddor mm.
Nej :eek: Nej, kryddor mår bäst i mörker.
 
Mellanbarn skrev:
Nej :eek: Nej, kryddor mår bäst i mörker.
Inte färska kryddor ;-)
 
krillek skrev:
Inte färska kryddor ;-)
Precis och jag tycker nog att pepparkvarnen kan få stå framme oxå!!
 
En ny variant som innebär att jag kan behålla ett fönster längs en vägg, frågan är om man tycker att arbetsytan vid spisen blir för liten?

spissida2.JPG
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.