Milkshaken
göra en takstolskonstruktion...
scenario: har fått förfrågan på att bygga om ett garagetak från gammalt gummi/singeltak till ett vanligt sadeltak, med 27gr lutning... Killen vill ha relativa uppgifter om hur mycket virke det går, hur mycket papp, osv.... jag kan naturligtvis räkna ut det själv, men det tar en mindre evighet för mig då... tänkte om det finns ett omvandlingsprogram av något slag....
tack för snabba svar...
 
Milkshaken
Finns det verkligen ingen mall för detta ???????
OJ DÅ E DE KRIS I SVERIGE...
 
... eller så är det läge för någon driftig entrepenör...
Det finns (som jag känner till iaf) sådana program i form av insticksmoduler till exvis AutoCad. Problemet är bara att programmet förmodligen kostar mer än taket i fråga.
 
...eller så finns kanske ingen större efterfrågan av sådana program till konsument.

Att räkna själv tar nog inte länge tid än att hitta ett program som uppfyller din förfrågan.

Varför inte ta in en offert på färdiga takstolar. Från dessa kan du räkna ut vad det kostar din granne om du spikar ihop dom åt honom och om det lönar sig. Räkna ut hur mycket papp det går åt är väl allt annat än tidskrävande...
 
Milkshaken
Hmm... nu e de inte bara pappen... utan jag tänkte om det fanns nåt progranm som sagt som var "Färdigt i mall" ja att om man la in en takstolskonstruktionså fick man direkt, måtten, sen måtten på stöttor, och snedsträvor mm.. sen kvm på svall o papp...
'ok. jag ger ... finns inget sånt program här tydligen att få tag på... ska ta fram papper, penna och räknare istället...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.