Är det någon som vet vad det huset drar i kw timmar /år med golvvärme o element uppe.
Och vad ni tycker om huset. Nöjda ?
 
Vi har byggt villa Björken men har inte lagt in golvvärme utan enbart vattenburen värme i radiatorer. Valde även till ett större varmvattenssystem, Nibe fighter 360 och har idag en genomsnittlig driftskostnad på 12000 Kwh om året inkl. hushållsel.

Hjältevads har varit oerhört proffsiga från början till slut måste jag säga och jag kan rekommendera dem och Björken varmt. Visst, några fel fanns på huset vid slutbesiktningen men kontakten med personalen har varit jättepositiv och de har varit snabba med att komma ut och åtgärda fel som vi träffat på efter slutbesiktningen så att vi skulle slippa vänta att de ska rättas till tills vi hade vårt 2-års garantibesiktningen.

Vi trivs kanonbra, kvaliteten på byggnaden har varit över förväntan och prisvärt hus jämfört med flera leverantörer som vi också tittade på innan vi byggde.

/Nej, jag är inte sponsrad av Finndomo.... ;)
 
Var i landet bor ni, och hur varmt har ni inne? 12000 kWh verkar ju rätt överkomligt för den husstorleken. Vi är själva ganska intresserade av det huset. Vi tänkte bygga i Göteborgstrakten.

/Anders
 
Vi bor någon mil utanför Kalmar och har en rumstemperatur runt 20-21 grader dygnet runt. Vi har installerat en braskamin i vardagsrummet så det ska bli intressant att se om vi kan få ner elräkningen ytterligare.
 
Vi har oxå ett Björken i Skåne med element uppe o nere . 5 pers. Dusch o tvätt 15387kwh på ett år.
Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.