Ska sätta upp en innervägg i en klädkammare och har bara satt upp regelverket än så länge.
Det är ju bara inne i en klädkammare och jag tänkte att det enklaste och billigaste borde väl vara att sätt upp billigaste osb'n från byggmax som jag sen bara målar eller kan det bli problem med at det rör för sig mycket.
finns det något billigare enklare bättre?
vill ju ha nåt som går att skruva i så bara gips är ju inte att tänka på och jag vill bara skruva upp och måla o sen ska det vara klart
 
apotekarnes
Eftersom du ska måla behöver du inte bry dig så mycket om att det ev kommer att röra sig lite. Du har ju inga tapeter som kan spricka. Och får du nån liten springa i nåt hörn kan du ju alltid spackla lite och kladda på lite mer färg.
 
Alltså, det handlar ju lite om vilken finish du vill ha. Jag skulle personligen inte sätta upp BARA en OSB-skiva. Varför inte sätta gips? Ja, det blir dyrare men bara en OSB-skiva blir inte särskilt snyggt. Men det handlar förmodligen om vilken finish man vill ha som sagt.
 
OM du skulle gå på att sätta upp gips som ytskikt så kan du använda oklassad byggplywood i stället för OSB...den brukar faktiskt vara något billigare än OSB och skruv drar som 17 i den.
Däremot brukar den ha skönhetsfel i ytskiktet (sprickor, kvisturslag) så den är inget vidare som målat ytskikt. Blir mycket spackling.
 
gillade inte priset på plywood och den dom hade på byggmax så inget vidare ut
Dock så sålde dom panel billigt på byggmax b kvalite menden såg helt ok ut och duger gott för en klädkammare
blev ungefär samma pris som för osb så det bonkas panel för fullt hemma nu högst på önskelistan står kompressor och dyckert pistol just nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.