Nu har jag rest mig lite ur renoveringskoman och så smått kommit igång på nytt :rolleyes:
skorsten.jpg
Pannrumsbygget fortskrider och skorstenen har kommit på plats.
 
Nu har jag tröttnat på alla rörmokare som bara lovar & lovar.
Dags att bli sin egen rörmokare :rolleyes:
08jan_22_02.jpg
Spännande kommer det i vart fall att bli.
Kan det vara så svårt ;)
Ja, facit kommer efter hand på hemsidan.
Håll till godo jag lovar ta med alla blunders också :D
 
Oj oj det här har ja helt missat... kommer bli en sen kväll det här innan ja hunnit kolla igenom allt!
 
Se där ja! Det verkar inte vara så svårt att vara rörmokare :cool: :D
08jan_25_02.jpg
 
Då var pannrummet klart....................nästan :surprised:
08mar_26_01.jpg
Återstår att koppla ihop några ledningar för kall och varmvatten.
 
Varför har du tre jättestora tankar? Ska du värma en simhall? :) Vad har du för värmesystem?

Intressant projekt, detta.

//J
 
Skansk_nybyggare skrev:
Varför har du tre jättestora tankar? Ska du värma en simhall? :) Vad har du för värmesystem?
Så jättestora är dom inte. 3x 750 liter. Kan snarare vara åt andra hållet :cool: Vedpanna CTC V35 (35 kW) Sedan skall det på sikt upp lite solpaneler också. Rätt eller fel får väl framtiden utvisa när jag tagit anläggningen i drift.
 
Å vilket projekt!! Vad roligt och så fint det verkar bli!
 
atelli skrev:
Å vilket projekt!! Vad roligt och så fint det verkar bli!
Blir nog rätt okey :p
Börjar mer och mer att närma sig det här med färgval å sånt......
Inte lätt när man nästan är färgblind :D Men jag har brottats med värre problem genom åren så det löser sig säkert med färgerna också. Svart och vitt är ju också färger :D :rolleyes:
 
Såg i bloggen att ni tittat på kök. Har det blivit några val än? (Blev lite xtra nyfiken när jag såg att ni finns i "mina" krokar, bor utanför Västerås)
 
Stor vånda vid val av kök men är ett måste snart. Det finns så mycket snyggt men dyyyyrt :cool:
Just nu lutar det åt att vi bryter den gammla stilen på huset och väljer ett kök med modern look. Kvik (Västerås) har ett i grå/svart direkt innanför dörren som vi funderar över just nu.
Har några frågor till dom men möts bara av telefonsvarare :eek: :mad:
Får väl kontakta Uppsala i stället o kolla om intresset för att sälja är större där :rolleyes:
 
Så trist när butiker o säljare inte ens kan bemöda sej om att vara kontaktbara. Bra att det finns alternativa butiker att anlita!

Låter som ett bra val att bryta med nåt helt annat, och moderna kök är ju bara så häftiga!
 
Jag har nu ringt ett antal gånger till Kvik (Västerås) Samma svar! Telefonsvarare. Har lämnat mobilnr. Blev uppringd en gång (tyvärr var jag utanför teckning) Här ber man mig att återkomma om jag har frågor :eek::(:mad::confused:
 
Nu är golvet på plats i bottenvåningen
08maj_17_03.jpg

Ang. ovan om Kvik. Har nu fått kontakt och ett förslag som verkar bra.
Beslut om köksleverantör inom närmaste veckorna ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.