Jag har läst en del om att man kan använda järnsulfat för att få bort mossan och att det skule gå att köpa på Granngården. Var och titta men jag kunde inte hitta något järnsulfat. Står det något annat på själva säcken?
 
Det brukar säljas i burkar på 1kg. Järnsulfat hjälper bara tillfälligt, så glöm inte att gödsla gräsmattan så att den blir konkurenskraftig. Själv skulle jag nöja mig med att använda enbart gödsel.
 
Peterltj skrev:
Det brukar säljas i burkar på 1kg. Järnsulfat hjälper bara tillfälligt, så glöm inte att gödsla gräsmattan så att den blir konkurenskraftig. Själv skulle jag nöja mig med att använda enbart gödsel.
På Granngården är det INTE 1kg burkar!!!!! Där är det säckar på 15Kg som gäller. Står "Ferrogent" eller något liknande på påsen. Men det bästa är att fråga personalen!!!
 
Järnsulfat går också under namnet järnvitriol...
 
Kan vara problem att handla järnsulfat på granngården. Ibland går det, ibland har dom stoppat mig och sagt att detta får man som privat person inte köpa. Har inte forskat vidare varför.
 
De säljer det som grisfoder - kolla i den "hyllan"
 
Richard A skrev:
Kan vara problem att handla järnsulfat på granngården. Ibland går det, ibland har dom stoppat mig och sagt att detta får man som privat person inte köpa. Har inte forskat vidare varför.
Får igentligen inte användas för mossbekämpning plus att man skall ha kemikalieregister för att få köpa det. Men som sagt det brukar gå bra ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.