Är det någon som testat dom lite billigare ångtvättarna?

Jula har tex en för 600spänn som borde funka.

Kärcher har en som kostar 2000spänn nästan, ska det behöva vara så dyrt att koka lite vatten och spruta ånga genom en slang? jag tror inte det.

Vill ha tvätten till badrummet och lite klädseltvätt i bilen så kraven är rätt blygsamma och den ska inte användas flera timmar om dagen heller.
 
Jag kollade alldeles nyligen på ångtvättar och kom på att jag ville ha en ångpys med sugarfunktion. Det är en sak att få loss skiten men det skulle vara bra att få upp den i samma moment. Jag hittade en Kärcher SV 1902 - en steamvac- som jag tänkte köpa.
1439310.jpg
Tänkte var just ordet för att den kostar ca 7400 kronor! (ref. http://shop.vaporo.se/product.asp?product=491&page=1) Så det blev inget med det. För att svara på din fråga så kan Julas ångpys säkert funka bra. Det är ingen rocket science i de prylarna. Jag köpte en liknande produkt på Jula, en tapetborttagare, som hittills har fungerat utmärkt, http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=529003
Enda kruxet med Julas ångpys är att den har en liten vattenbehållare vilket ger en kort driftstid mellan påfyllningarna. De har en större modell förvisso, men de kostar nästan 2000 kronor.
 
G
Köpte Julas för 599:-.Mkt bra maskin för pengarna.Använt den till bla klädseln till bilen.Man bör ha en våtdamsugare att suga upp refteråt.
Provade den i duschkabin på glaset.Kanon.Mkt ånga för att vara så liten maskin.
Köpte den enbart för att tvätta bilklädseln med.kommer väl bara att stå tills nästa gång det blir en fläck på klädseln.Polarn skall låna och prova på en mögelfläck i bilen.återkommer.
 
Funkade det bra att få bort kalkbildningarna på glaset i duchkabinen?
Ingen risk att glaset spricker pga termiska gradienter?
Återkom gärna med lite mer info.
 
G
Inga problem.
Dom varnar i texten för att använda maskin på kalla rutor.
Följer med en liten borste som är kanon att använda inne i kabinen längst nere där glaset slutar.Är en kant där som kalk mm samlas.
 
Köpte Julas minsta modell idag. Den är nersatt med 100kr till 149kr. Erbjudandet gäller typ till den 20/4.
 
Julas minsta ångtvätt duger endast till mindre fläckar. För att rengöra badkaret krävs det nåt med långt större kapacitet. En gratängform fungerade ångtvätten att få bort inbränd fett med, men det tog återigen lång tid för att rengöra hela gratängformen.
Badkaret löste jag med att sätta en lamullshätta på en gummiskiva som jag kopplade på batteriskruvdragaren. På med skurmedel och badkaret rent på 5 minuter (det var rejält ingrott...).
 
Är det någon som har använt ångtvätt till
klinkers golv samt rengöra fogar som blivit fula.
Har funderingar på en ångtvätt men vill först höra mig för
om någon har erfarenhet.För det är ju en stor investering.
Har tittat på en kärscher 1902 pris 6600 :-
 
tofte skrev:
Är det någon som har använt ångtvätt till
klinkers golv samt rengöra fogar som blivit fula.
Har funderingar på en ångtvätt men vill först höra mig för
om någon har erfarenhet.För det är ju en stor investering.
Har tittat på en kärscher 1902 pris 6600 :-
Näe, då köper man en flaska Cilit Bang istället. kostar 30-40 spänn på ICA.
 
Har du testat det själv?
 
tofte skrev:
Har du testat det själv?
har använt framgångsrikt i flera år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.