Drift och Underhållsteknik har en "Precisioncirkelsåg TS 250" som på bild ser rejäl ut och till ett pris som är något högre än t ex Bosch's blåa GTS 10. Är det någon som kikat på denna och har en rekommendation? Hur är anhållet? Jag är inte ute efter portabilitet utan har som dom flesta lite begränsat med utymme men kräver så mycket precision som bara är möjligt i prisklass upp till 8-10 tusen. Denna maskin eller Bosch blå eller något annat?
 
Det verkar vara exakt samma såg som Lunas PROFFY den kostar ca 11000-12000 förutom färgen PROFFY är vit
det ser hyfsat ut MEN det är en billiga maskin och man får vad man betalar

Jag skulle utan tvekan köpa en begagnad EJCA L18 och komplettera med det större juster bordet definitivt bäst i sin klass. Har själv haft en sådan
och kan säga att den är oförskämt bra . Jag bytte såg för att jag behövde större juster bord till en HAMMER och kan säga att det
inte vart mycket bättre HAMMERN kostar nästan tre ggr så mycket begagnad.

mvh pär h
 
Håller med, köp en en gammal L18 eller annat.
Dock, en portabel maskin har du lättare igen pengarna på än på en tyngre maskin med 400 V
Gissa liksom hur många som har 400 V i sina hobbyverkstäder?

Sen är jag trött på Jonsered mm som väger bly (gjutjärn) men som har allt man kan önska och mer därtill.

/Kent
 
Tackar! 400V är inget problem för min del så beroende hur stark abstinensen blir efter en såg så får det bli Bosch GTS10 eller försöka vänta in rätt tillfälle på Ejka eller liknande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.