Hej!
Jag hade tänkt lägga ett trägolv på balkongen inför sommaren. (inte ett husbygge, men nära nog?)
Det är en inglasad balkong, så det nuvarande betonggolvet börjar bli väl tråkigt.
Mitt problem är följande:
balkongdörren går väldigt lågt, jag skulle alltså behöva göra en trall på runt 2cm.
Är detta ens möjligt? Hur gör man? Finns det något annat allternativ med samma mysighetsfaktor?

mvh Filip
 
Du skulle kunna märla fast trallvirke på ett plastat hönsnät. Tunnare än så vette fasen om du kan komma.
 
Milkshaken
I princip är det väl omöjligt att komma ned i den dimensionen... Men varför inte satsa på nålfiltsmatta, eller likvärdigt..?
 
Har för mig att jag har sett 12 mm trallvirke någonstans
det med en tunn syll under skulle ju gå men vi pratar helt klart märlor eller lim som fastsättningsmetod
 
Vi vill inte ha någon matta :(
Kan man kanske ha ett klinkersparti precis utanför dörren, och få till en snygg övergång till en trätrall över resten av balkongen. Balkongen är riktigt stor, över 20m².
Dock kommer det ju bli en påtaglig höjdskillnad mellan klinkers och trall, kan detta överhuvudtaget fås snyggt?
 
Lägg astroturf eller liknande som en brunn just där dörren är och lägg riktig trall på resten. Kanske sån där plastgaller som folk klickar ihop på balkongen. Det kan kanske se någorlunda normalt ut, som en plats att ställa/torka av skor på. Men visst får du en kant på ett opraktiskt ställe.
 
Kan du inte lägga klinkers på ett större område framför dörren och exempelvis en linje rakt över som sedan går över till trädäcket?
Hur ser planlösningen ut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.