Hej!

Min man älskar att teknik och att fixa i huset och fyller snart 40 år... Vill ge honom någon kul huspryl att "leka" med på sin födelsedag. Någon teknikkunnig här inne som har tips?

Kram på er!

Lotta
 
::) Har han radiostyrd bil/båt/flygplan? ??? ;D
 
Låter som en bra idé att köpa något "tekniskt" till gubben...

Vad ligger budgeten på?

I princip tycker jag att du skall köpa något "onödigt" bra / fint / snyggt verktyg (som han inte skulle haft mage till att köpa själv...) ;)

Hultafors har ex en handsmidd hammare som kostar runt tusenlappen. Själv tillverkar jag handgjorda jakt / allroudknivar och de brukar vara uppskattade presenter men de kostar minst det dubbla...

Annars, om du vill ha något mer "high-teck" - be någon granne eller kompis inventera verkstaden i smyg och se vad han saknar eller vad som behöver "uppdateras". En pelarborrmaskin kanske? (skippa de billigaste på marknaden - du kan nog hitta en hygglig för ca 1500kr). För samma pengar - eller något billigare - kan du också få tag på en riktigt bra vinkelslip (ex Dewalt) eller sticksåg (ex Bosh blå).

Är du riktigt slug så funderar du ut något som behöver fixas... Ny altan? Köp en bra skruvdragare och 1000 trallskruv.... 8)

Lycka till/ Gladestone
 
Ge grabben en flaggstång... 8)

eller en radiostyrd helikopter...
 
H-D, Vad annars?
 
En resa till Maldiverna! ;D Fast då kanske man skall ha sparat några år innan förståss... ;)
 
Köp en billig EU-moppe eller fyrhjuling. De kan du få tag på för ca 8 000 kr....då blir du garanterat poppis!
 
Köp en billig EU-moppe eller fyrhjuling. De kan du få tag på för ca 8 000 kr....då blir du garanterat poppis!

EU Moppe?... :(
HD!!! :surprised: ;D

EU Moppe?... :(
HD!!! :surprised: ;D

EU Moppe?... :(
HD!!! :surprised: ;D

EU Moppe?... :(
HD!!! :surprised: ;D

EU Moppe?... :(
HD!!! :surprised: ;D

EU Moppe?... :(
HD!!! :surprised: ;D

Maldiverna? ;) !
 
Men OLHA....då måste man ha A-kort ju....och sen kostar en HD liiiiite mer än en EU-moppe.....är kraven körtkort+ingen budgetlimit uppfyllda så visst....annars så kör jag med parollen....Real Men DO Eat Sushi!

Ett annat tips som vi killar inte gillar innan men som vi uppskattar när vi väl är där är massage, algbad och en fin middag....prova en SPA-anläggning. Varbergs Kurort tillhör de bästa!
 
Nu talar vi 40 år!!! 8)

HD:n tar Ni till Varbergs kurort, därefter flyger Ni till Maldiverna. Oerhört uppskattat!!!

Har inte alla A-körkort förresten? 8)

Fast man kan ha rätt kul med prylar från www.coolstuff.se också!

;D ;D ;D
 
Charlie skrev:
Nämen nu får du ge dig Calle ;) ;)

Jag skulle definitivt uppskatta en fotbollsresa, en weekend till England med bokad biljett till ManUtd, Liverpool eller vad han nu har för favoritlag (kan ju faktiskt kombineras med lite shopping för frugan).

...fast det är ju ganska långt ifrån nån teknisk "huspryl" :p

Det kan ju tänkas att det finns någon uddavoltspryl prydd med favoritlagets emblem i souvenirshoppen som kan läggas överst på hyllan i garaget.

Själv så gillar jag att få saker som jag anser mig att vara onödiga att köpa även om de kan vara bra att ha, och ibland önskar att man faktiskt köpt.
 
Ge honom en helårsprenumeration av byggahusforumet… ;)

Billigt och bra!

plexi
 
OLHA skrev:
Nu talar vi 40 år!!!   8)

HD:n tar Ni till Varbergs kurort, därefter flyger Ni till Maldiverna. Oerhört uppskattat!!!
Håller med Olha. Man ska inte snåla! Varbergs kurort är förresten toppen. :D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.