Hejsan!

Vi står mitt uppe i planering av att bygga ett badrum i vår källare.
Nu har vi endast ett hörn när vi duschar i pannrummet. Vår idé är att slå upp en gipsvägg mellan pannan och duschhörnet och göra två rum av detta. Med ny dörr osv.
Vi tänkte slå bort gammal puts och sätta ny pust och sedan måla med sikikatfärg som ska vara bra för att släppa igenom fukten så den kan vandra genom väggarna. Sedan inreda med glasblock som vägg för duschörnan och sådär.
Igår hade vi en karl här som kollade så att det var okej att slå upp en ny dörr eftersom denna vägg var bärande. Han sa att det var en bra idé vi hade och att det var inga problem med att slå upp dörren.
Dock påpekade han att vi gjorde bäst i att dränera först, innan vi gör nått annat i källaren.
Det förstår jag att vi borde. Men min fråga är vad tror ni, kan vi bygga vårt badrum och dränera senare i sommar eller kanske nästa år? Är det så bråttom? Vi har ju kommit igång så bra med badrumsbygget och att dränera nu skulle kosta pengar och tid som vi inte har och jag vill så gärna ha ett badrum att duscha i, inte pannrummet!

Vad tror ni? Är det naivt att bygga ett badrum innan vi dränerar? :/

// Linda
 
Ingen som kan komma med råd? ;D
 
Jag tror på Carls råd. :)
 
Det är ju dyrt att göra om.
Hade själv satsat på dräneringen först.
Tråkigt att lägga pengar på ett schysst badrum
och det skiter sig.

Mvh Putte
 
Tack för era åsikter! Det blir så att vi dränerar först! Får ta ett lån, men det får det väl va värt!

// Linda
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.