Hej,
Finns det hantverkare som bygger kopior av äldre hus och gärna av gammalt material? Önskar tips om sådana som finns i mellansverige.
 
Jag hänger på denna tråd. Detta skulle vara väldigt intressant.
 
Cath skrev:
Finns det hantverkare som bygger kopior av äldre hus
Här finns det några:

Nybyggnation; vi tillverkar kopior av äldre hus, torp, gårdar eller ekonomibyggnader.

http://web.telia.com/~u15703904/index.htm
 
Jag tycker hellre man ska läsa på själv och anlita steg för steg. Finns det verkligen hantverkare som lägger upp alltihop och där man inte behöver engagera sig - och man ändå får ett bra jobb gjort?

Men det är klart; det är mycket att antingen betala för eller läsa på Först fixa gammal grund (själv eller vem?) sen en timmerman, fixa gamla lister dörrar, fönster osv, sen lerklinare, sen måla väggar mm själv, och sen... osv osv
 
Det är definitivt ett jobb som jag skulle kunna ta på mig om jag hade firma, nästan ett drömjobb.

Men förutsättningarna för att man skulle kunna ta på sig ett sånt projekt skulle då vara att man har en bra kontakt med beställaren och att denne vet precis hur den ska ha det.. Sen skulle det säkert bli ett ganska dyrt projekt, men inte nödvändigtvis överdrivet dyrt.. Jag tror att den som tar på sig ett sådant jobb är ensamföretagare, eventuellt med en anställd.. Men som sagt föhållande mellan beställare och hantverkare måste nästan vara på kompisnivå. Det är min åsikt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.