Sitter o ska beställa lite nya maskiner till min verkstad, undrar om det är ngn som har erfarenhet av Milwaukees maskiner, (bra resp dåliga kvaliteer) funderar på att beställa 28 volts sortimentet från usa, med cirkel,sticksåg och skruvdragare. kan det va nått? eller är det bättre att satsa på enstaka maskiner? behöver lite allround grejer då jag både bygger o finlirar. Tacksam för svar på denna tråd

/Peppe
 
Passa dig för sticksågen, den nätanslutna iof. Av-&-på-knappen sitter avigt uppepå maskinen.
 
Milwaukee har grymma maskiner, V28 serien är riktiga arbetshästar.
Jag tycker helt klart du ska köpa paket, det blir klart billigare. Särskilt om man ser till hur länge ett batteri håller mellan laddningar, och dessutom så kör Milwaukee en kampanj på sina Powerpacks.
Om du tittar in på Specma Component i Umeå så kan du se. Ett exempel är att du får en slagborrmaskin, tigersåg, cirkelsåg, lampa, laddare, bälteshållare, 3 batterier och väska för endast 10390 kr + moms.
 
oki
ja jag tycker att det borde vara ett fullgott allternativ, Milwaukee har ju också fått bara kritik på sina grejor, tack för svaret på tråden!
/peppe
 
Milwaukee brukar ju rent allmänt ligga i den absoluta toppen när det gäller kvalitet så det behöver du nog inte oroa dig för.
En säljare på Flex sa att Milwaukee är det enda märke som Flex räknar som en konkurrent hållbarhetsmässigt.
 
Bastefallarn skrev:
En säljare på Flex sa att Milwaukee är det enda märke som Flex räknar som en konkurrent hållbarhetsmässigt.
Måste säga att det verkligen låter bullshit om det uttalandet. Inte att han har sagt det alltså, utan att det stämmer.
 
Ok så vilket av märkena är det som är skitmärket isåfall då? Har sålt elverktyg i nästan 10 år och min erfarenhet är att båda ligger i toppklass. Flex grejor går i princip aldrig sönder iallafall det har jag rätt mkt erfarenhet och belägg för. Milwaukees kvalitet har jag endast ryktesvis erfarenhet av men deras rykte är mkt bra.
 
Bastefallarn skrev:
Ok så vilket av märkena är det som är skitmärket isåfall då? Har sålt elverktyg i nästan 10 år och min erfarenhet är att båda ligger i toppklass. Flex grejor går i princip aldrig sönder iallafall det har jag rätt mkt erfarenhet och belägg för. Milwaukees kvalitet har jag endast ryktesvis erfarenhet av men deras rykte är mkt bra.
Menar inte att något av märken är skit, utan snarare att det finns andra märke som är lika bra eller kanske tom bättre.
 
Ok jag antar att du syftar på Festool då ? Dom konkurrerar knappt med Flex generellt eftersom dom har ganska olika maskinsegment. Flex har knappt några snickerimaskiner och Festool har inte mycket vinkelslipar. Dom har däremot en del produktion ihop så det är kanske avsiktligt.
 
Bastefallarn skrev:
Ok jag antar att du syftar på Festool då ? Dom konkurrerar knappt med Flex generellt eftersom dom har ganska olika maskinsegment. Flex har knappt några snickerimaskiner och Festool har inte mycket vinkelslipar. Dom har däremot en del produktion ihop så det är kanske avsiktligt.
njae...bra hållbarhet finns väl tex hos hilti o fein också. Makita, metabo. Flex o milwaukee är knappsast ensamma i toppen av hållbarthetsligan
 
Visst gör det det, jag försökte bara påvisa att Milwaukee som märke har ett mycket gott rykte, har hört mycket bra om dem genom åren även om jag aldrig sålt dem själv.
 
Bastefallarn skrev:
Visst gör det det, jag försökte bara påvisa att Milwaukee som märke har ett mycket gott rykte, har hört mycket bra om dem genom åren även om jag aldrig sålt dem själv.
det håller jag med om, tyckte bara att det uttalandet som din säljare sa till dig inte var så rimligt.
 
Vad det gäller reklamationer så är det med Milwaukee jag har minst problem när jag säljer olika fabrikat...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.