Vi håller på att planera tillbyggnad av vårt hus som är ett 1½plans hus från -46 med mexitegelfasad, och vi har sett på Myresjöhus sida en lösning på ett vardagsrum som vi kan tänka oss införa. Tror det blir snyggt att bryta av huset med en sådan lösning.
Det gäller lösningen på villor Sonat och Kornett och jag antar att det är tillval eftersom det finns på en del bilder av byggda hus men inte på andra.
Lösningen vi pratar om är delen som är rektangulär med många fönster på nedervåningen och en balkong ovanpå, på era bilder ca 5 m lång och 3 m bred. Jag tog en bild från hemsidan, se bifogat.

Finns här någon som har denna lösning på sitt hus och kan bistå med information om:
1. Mått, bredd, djup o höjd på nedervåning
2. Fönsterstorlekar
3. Pris för just denna del( Myresjöhus pris, antar att det blir annorlunda om jag gör det m.h.a en snickare..)
4. Takets uppbyggnad
5. ...Gärna en ritning om ni har...

Vi tackar på förhand
Mazz
 
  • aaaaaa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den tillbyggnaden är ett uterum.......
 
Ring till Myresjöhus och fråga, vettja! Du behöver ju inte berätta varför du undrar.
 
Har du vägarna förbi Stockholm kan du kolla in Myresjöhus visningshus i Sollentuna. Där finns en liknande lösning.
 
Finns även på visningshuset av Kornett i Göteborg, om det råkar vara i närheten.
 
Vi fick pris på ca 150000:- inkl balkong ovanpå. Det uterummet får inte plats på vår tomt tyvärr så jag har inga exakta mått men det står att ett hus med uterum är 13 kvm större än ett utan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.