Vi håller på att bygga ett skafferi i ett hörn. Vi kallar det platsbyggt skafferi, vet inte om det finns något "riktigare" namn på det. Skafferiet är klätt med pärlspont.

Finns det någon annan som har något liknande i sitt kök och som har bilder på det? Hade varit kul att se hur andra har byggt upp det, vad de har brevid m.m.

Tyvärr har jag inte klurat ut hur man lägger in en bild här så jag kan inte visa vårt skafferi. Kanske senare när mannen kommer hem.

Tackar på förhand! :)

Mvh Elin
 
Kolla in bilden på första sidan på www.ronnerholms.se

Hörnbyggt skafferi i pärlspont. Snyggt! Är det ngt sådant Ni gör?
 
  • Gilla
Glad pensionär
  • Laddar…
Vi ska platsbygga ett hörnskafferi i vårt nya kök snart, jag kan lägga ut bilder när vi är klara. Vore kul om någon hade bilder att visa på både in och utsida av sina hörnskafferier.
 
Hallå där ni som håller på? Kan ni inte lägga upp bilder, så att vi som funderar på saken kan se hur det blir? :)
 
Jag har kikat på alla dessa underbara "kall-skafferi" och platsbyggda skafferier och jag måste säga att jag bli vimelkantig av lycka när jag ser dem. De är så otroligt praktiskt och även så vackra att se på.
Mitt problem är att det hörn som jag vill använda mig av (ligger i norrläge) inte är så stort. I ena vinkeln har jag 60 cm att spela på innan ett fönster kommer och krossar mina drömmar... Åt andra håller har jag däremot en massa mer plats. Vad tror ni? Kan det funkar eller har ni andra förslaf?
Tacksam för all hjälp.
 
Instämmer: alla bilder tas tacksamt emot!
 
Bilder är alltid kul! Just för platsbyggda skafferier finns det en del inne på forumet byggnadsvård, bläddra på trådar om bilder på kök och linoljemålning av köksluckor så hittar du nog en del. Lite olika varianter med pärlspontsdörrar eller spegeldörrar. Vilken variant har ni tänkt sätta in?

Var inne på er sida, väldigt vackra byggnader, ser kul ut att få slamma upp det röda uthuset med lite falu rödfärg. Obs, inte ironisk! Direkt utdelning att måla den typen av fasader, behövs inte skrapas färg, bara slabba på lite och så blir det så grannt!
 


funkar detta?
 
sommaren 2007 086.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


sommaren 2007 082.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


sommaren 2007 080.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funkar detta?
 
Superfia: Tror nog din lösning kan fungera men det är bättre du får råd av en mer kunnig person än mig. Lycka till iallafall.

lavin: Tack för tipset, ska genast gå in och titta under byggnadsvård. Angående dörren så håller maken på att bygga en dörr av pärlspont. Vi gillar idèn med att dörren ser ut som en stor lucka i en vägg.
Ja, uthusen behövs ju verkligen snyggas upp och det är ju som du säger, det är ett tacksamt jobb då det ger utdelning direkt. Det ska bli jättekul att måla dem röda igen. Snacka om att det kommer att lysa upp hela gården och fräscha upp det betydligt.

epch01: Vilket fint skafferi. Snygga konsoler under hyllorna. Sen undrar jag vilket nr färgen har? Det är en sådan kulör vi har tänkt på att måla lister och andra detaljer i köket med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.