A
Vår kökssäljare rekommenderar Siemens till häll och ugn och visst verkar de bra. Men vänner till oss köpte en rätt dyr Siemensugn som har blivit helt bränd o flottig inuti bara efter andra användningen, och på Siemens påstår de att de måste tryckt in en pommes i fläkten där bak, vilket de inte alls gjort. Vänner till dem i sin tur har råkat ur för samma sak med samma ugnsmodell.
Vad ska man tro?
 
Jag har ugn, häll, diskmaskin, fläktkåpa och micro från Siemens. Ca 6 månader gamla. Är supernöjd med hällen, ugnen och diskmaskinen. Micron är bra. Fläkten är RIKTIGT, RIKTIGT usel. Funderar på att skicka skiten och köpa en ny.
 
Micron är bra. Fläkten är RIKTIGT, RIKTIGT usel. Funderar på att skicka skiten och köpa en ny.
Vi håller på som bäst att beställa kök, vi har valt siemens grejjor.´Har du ngt artikelnummer på fläkten?
 
Evapeva: brände vännerna ur ugnen ordentligt vid första tillfället? Om de inte gjorde det och sedan lagade något fett kan det fastnat i rostskyddet till emaljen = aj aj. Låter väldigt underligt annars och har ingen aning om vad det annars skulle kunna vara, låter inte som tillverkningsfel.

Kan för övrigt instämma i lovprisandet Siemens (fläkten kan jag ev förstå, är det en underbyggnadsfläkt är det en billighetsmodell).
 
Nej, det är ingen underbyggnadsfläkt, utan en rejäl fläktkåpa (LC 46956). Vi upplever fyra problem med den.

1. Den låter FRUKTANSVÄRT mycket. När man har den på ettan kan man inte höra vad folk pratar om som står 3 meter bort.
2. Trots att den är kraftfull så är det mycket av matoset som inte dras in i fläkten utan som blåser fram under framkanten. Detta resulterar i att hela huset luktar matos, trots att man haft fläkten på.
3. Det är nästan ingen skillnad mellan effektlägena. Ettan låter öronbedövande mycket, tvåan låter aningen mer och trean ytterligare aningen mer. Man måste lyssna för att höra när man ökar/minskar effekten. Är man ouppmärksam missar man det för alla lägena låter så otroligt högt.
4. När man trycker på knapparna så knäpper dom till men tro inte att fläkten reagerar. Man måste hålla in knapparna en liten stund efter knäppet för att något ska hända.

Pojoel: Tack för erbjudandet!
 
Jag har haft Siemens inbyggnadsugnar i ½ år och är jättenöjd, kylfläkten i ugnarna är extremt tysta, glaset i luckan är ganska svalt...även under pyrolysrengöring (som f.ö. fungerar kanonbra.
Mikron är en kombiugn som även har vanliga ugnsfunktioner som tex. varmluft, man får in 2 - 3 tallrikar på én gång vilket betyder att alla i familjen kan få sin "mikrade" mat på samma tid.
FLKR
 
A
Draven:
Nej, det vet jag inte om de gjorde, men det låter ju som om de kunnat missa det. Ska man göra det alltså, bränna ur ugnarna först? Vad menas med det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.