Hej!
Nybörjare som jag är ska jag och sambon snart ut och shoppa verktyg så vi får upp förrådet. Någon som kan tipsa om vad man behöver för något? Det är ju inte så kul att komma på att man behöver något när man är som svettigast och vill få allt klart!

Vi ska gräva ner plintar och lägga en ram för att sen montera upp förrådet som är en byggsats.

Behöver vi något mer än spade, spett, hammare, skruvdragare, såg och stege?
Oj, höll på att glömma att vi säkert behöver en sån där sak som visar om det är rakt eller snett :rolleyes:

Hoppas att snön försvinner snart så jag kan börjar gräva till plintarna!!! :)
 
Lika bra att säga det med en gån - det finns fler liknande frågor så kolla sökfunktionen. ;)

Tycker man kan dela in verktygen i olika kategorier - "bra att ha" och "måste ha". Kategorin "bra att ha" kan bli hur stor som helst och har man massa pengar så är ju det kul.

Är det färdiga plintar eller ska de gjutas på plats? Om de sa gjutas på plats så är ju någon form av billig omrörare bra. Bauhaus Alpha Tools för ett par hundringar fungerar utmärkt. Annars vette tusan om du egentligen behöver så mycket mer. Antar att byggsatsen kommer i färdiga bitar så kapandet är minimalt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.