Vad ska man räkna med för ungefärlig summa för ett badrum om
9.5kvm som ska kaklas och lägga klinkers samt vattenburen golvvärme?

Har fått ca pris om 55.000 kr exkusive golvvärmen... är det bra eller dåligt?
 
När vi köpte vårat hus i höstas var badrummet i mkt taskigt skick och behövde renovering omgående. vi ville ha det gjort så fort som möjligt och anlitade en större firma som gjorde allt jobb, från primning, kakling till uppsättning av speglar. Jobbet gick på två veckor, och då bytte de även toalett och handfat på lilla toan. vi köpte in kakel, klinkers, toalett, handfat, skåp, badkar, tvättmaskin och torktumlare och de stod för byggmateral som fog, golvvärme mm plus montering och inkoppling av allt vi köpt. Räkningen från dem var på 70 000, men då ingick arbetet på lilla toan. badrummet är på ca 5-6 kvadrat. Badrum + toa gick på totalt 100 000, hade säkert kunnat bli billigare om man gjort mer själv, men vi ville inte riktigt flytta in med två 3-åringar i ett hus utan fungerande toa...
lycka till
 
Är det ett befintligt badrum där man ska lägga värmeslingor, kakla och klinkra eller vad krävs för att komma dit? Billigt eller exklusivt kakel/klinker? En hel massa saker man behöver veta för att ens kunna gissa vad som är ett rimligt pris.
 
Svårt att uppskatta sånthär, men, 55k låter väl ganska (mycket) billigt? - Själv får jag svårt att komma under 60k i bara material, och mitt bad är på ca 9m2.. då är det dock totalrenovering där allt byggs från grunden.. golvgjutning, nya vägar nya rör, avlopp osv osv..

MVH: Marcus
 
Hos oss kostar det ca 350h + material för 25000kr. Det är inkl golvvärmen och spotlights (och elektriker) men exkl kakel och alla prylar som toalett, spegel, dusch osv osv. Dessutom tillkommer rörmokare ca 50h och hans mtrl. Då är det totalblåsning av gamla badrummet, en (enkel) flytt av en vägg, vägghängd toalett, ombilning av betonggolv, flyttade avlopp osv.

8,5kvm

Edit. Grovt kan man väl sen lägga på ca 30kvm kakel, tvättställ mm ca 25', toalett 5', badkar 15', duschväggar+blandare 10', handdukshängare, toapappershållare mm så totalt landar vi nog en bit över 100' . KÄnner mig plötsligt väldigt lurad när jag läser inläggen ovan... Men det blir fint! :rolleyes:
 
men vårt byggs nytt så vi slipper ju kostnaden för att riva ur gammalt... iaf något man slipper betala! Phew!
 
ja alltid nåt. Tror inte själva utrivningen kostar så farligt mkt men du slipper ju ombilning av golv osv
 
swecul skrev:
Vad ska man räkna med för ungefärlig summa för ett badrum om
9.5kvm som ska kaklas och lägga klinkers samt vattenburen golvvärme?

Har fått ca pris om 55.000 kr exkusive golvvärmen... är det bra eller dåligt?
Jag tycker nog 55.000:.- låter i överkant för kalklingen enbart.
 
ok, tänkte iofs höra om dem kan montera och koppla in toa, dusch och kakla in
bubbelbadet också...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.