Vi har beställt garderobsdörrar men jag blev inte riktigt nöjd och man har ju inte direkt råd att göra om dem.

Ekfaneren är mycket mörkare än de massiva eklisterna.

Jag är ute efter garderobsdörrar i gammal och romantisk stil men dessa känns mer murrigt 70-tal.

Nu behöver jag hjälp med vad man kan göra för att ”rädda” dörrarna och min goda sömn (så att jag inte behöver ligga i sängen varje kväll o reta mig…)
 
  • DSC_0031.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kanske vänjer Dig ;) att leva med dom.

Mvh Putte
 
Tack för ditt svar Putte men det var precis ett sånt svar jag INTE ville ha då alla i nära o kära sagt det till mig hela helgen! =P
 
måla speglarna och kanterna utan för i en vit färg ??

ääää snart är det säkert inne igen så behåll dem som de är ;)
 
Man kan ju kanske betsa dom i en enhetlig färg.
Problemet är nog att dt som är ljusare blir just ljusare.
Kan va värt att fråga på färg handlaren.

Mvh Putte
 
Gammal romantisk stil får mig att tänka på shabby chic... Du skulle ju kunna måla dörrarna vita och skava av dem lite lätt på "utsatta" ställen så att eken skymtar fram.
 
  • 20080203887.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan inte få byta dem? Såg du ngt visningsex innan du beställde dem? Såg de likadana ut?
 
Linska skrev:
Gammal romantisk stil får mig att tänka på shabby chic... Du skulle ju kunna måla dörrarna vita och skava av dem lite lätt på "utsatta" ställen så att eken skymtar fram.

Tack för tipset. Dock är det ju fanér; hur blir det att måla på det? Är ju ganska glatt yta...
 
AnnaKanin skrev:
Du kan inte få byta dem? Såg du ngt visningsex innan du beställde dem?
Nä tyvärr!! =(
 
marfre skrev:
Tack för tipset. Dock är det ju fanér; hur blir det att måla på det? Är ju ganska glatt yta...
Det är mig veterligt inga problem att måla på fanér... har gjort det själv och det var inga konstigheter.
Slipa dörrarna lätt med ett fint sandpapper så att du ruggar upp lacken litegrand. Målartvätta och sedan grundar du med tex V-slip och färdigstryker med valfri lackfärg. Många "shabby chicare" struntar i snickerifärg och färdig målar med V-slip. Det blir då en matt, lite mjölkigt utseende. När dörrarna är färdigmålade tar du sandpapper och skaver av lite på listerna, runt handtagen eller vad du känner för.

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.