Flyttade för några månader sen in i en lägenhet, efter ett tag fick vi stopp i avloppet och vi fick det rensat av en jourmontör. Han var då tvungen att ta bort plaströren samt tätningen mellan gjutjärnsröret och plaströren.

När han satte tillbaka allting var ju inte tätningen lika bra som tidigare och nu har det börjat lukta under diskhon rätt mycket.

Min fråga är, hur ska jag fixa detta? Jag fick tips om att skaffa en gumminippel eller köra något som hette evomastic.

Vilket skulle ni säga är bäst? Jag är lite osäker på måttet på gjutjärnsröret då jag inte gärna vill slita upp all tätning för att se exakta innerdiametern.

Diametern på plaströren är 4cm och gjutjärnsröret är någonstans mellan 8.35-9.5 (räknade omkretsen för att få diametern och räknade sedan bort tjockleken på röret ungefär).


img1394bbq7.jpg
 
Ja det där var ju inte så snyggt...

Kolla på närmaste affär (som säljer byggvaror) om du inte hittar en förminskare i gummi... Har en sån själv på toan...
 
Finns det några bra "avloppsfirmor" i norra stockholmsområdet som borde ha det med stor sannolikhet? Orkar inte riktigt åka runt och chansa =/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.