Hej!
Vi ska bygga skjutdörrar för ett utrymme i vår nyfixade hall och jag undrar om någon gjort liknande.
Vi har ca 260 cm bredd och ca 240 cm högt och behöver allt utrymme vi kan få (har två små barn)
Vi har undersökt lite med IKEA, Skånska byggvaror och Fresks och IKEA verkar bara ha 2 meter bredd. Skbv kan nog ha mått som passar men deras billigaste dörrar är inte så fina tycker jag. Det är en metalllist ca 1/4 ner på dörren som förstör utseendet.
Jag har fått pris från Fresks på skensats ca 850 kr och 440 kr per hjulsats (440 kr x 3 då vi vill ha 3 dörrar) Alltså ca 2100 kr + tre MDF skivor.
Hur tycker ni att priset verkar?
Är det svårt att bygga själv?
Vi tänkte måla dörrarna vita och sedan måla eller tapetsera eller liknande för att få något typ av mönster på dem, tex någon klätyterväxt som ringlar sig från vänstra dörren och slutar på den högra.
Alternativ något 50-talsmönster eftersom vi bor i ett hus från 50-talet.
Tips på mänster samt tekniker att måla eller på annat sätt få mönster på dörrarna mottages tacksamt.
 
Byggde själv med habos skensats.
Det va sats med skena 2,5 m och hjul till 4 dörrar.
Jag hade bra pris.Finns att få tag på på k-rauta.
Tror annars att Du inte får tag i dörrar för under 3000.
Jag köpte skivor på bauhaus och hade en 1cm mdf som dörrblad
och 1cm mdf som ram runt bladet.
Tog allt tillsågat på bauhaus för enkelhetens skull.
Köpte en billig el.dyckert picka på biltema och limmade
och sköt ihop ramen på bladet.
En ram på varje sida.

Mvh Putte
 
Jag byggde med samma sats som byggputte och betalade på k-rauta ca 1300 då är den komplett med 2.5 m skenor och hjul för 4 dörrar . Jätte enkelt att montera och fungerade perfekt. Jag använde dock ikeas dörrar hopen
 
Det är viktigt att kontrollera att allt är rakt, speciellt om man bor i ett gammalt hus. Skjutdörrar är inte kul när dom trögar :(
 
Finns satser på theofils. Köpte beslag själv på byggbeslag i Sundsvall. 91 kr meter för skenan och rullar som tål 90 kg för 191 kr. Två skenor á 3.44 m + rullar hamnade på ca 1100 kr. Jämföra med beijers 2 m habo-skenor som tål 50 kg för 1900 st!!!!!! Lönar sig att titta runt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.