har lagt klinkers i hallen å klantat mej bigtime.
lyssnade på "goda vänner" ock lade primer samt klinkers direkt på spånskivan i hallen.

nu kom problemet som ett brev på posten... sviktet har gjort att fogarna spruckit samt plattorna lossnat.
efter lite undersökning så kan jag konstatera att det bara är 12mm spånskiva på regelverket.
bara att riva upp å göra om, men nu till nästa problem... räcker det med 12mm golvgips att limma ovanpå den befintliga 12mm spånskivan för att ta upp sviktet?
det är helt omöjligt att lägga tjockare än 12mm utan att behöva spränga sönder hela hallen.
tilläggas bör..det är sand under

kommer detta att räcka för mej?
 
Tror inte det räcker med bara 1st golvgips.......
Tror jag hade kört med armeringsnät och flyt med armering i.......
Kommer säkert många synpunkter på detta......
 
Om man limmar golvgips med s48 ska det
styva upp med ca 30% om jag inte minns fel.
Sen beror det ju på hur dåligt utgångsläget är.

Mvh Putte
 
har du betongplattan under sanden? Då kan du limma ebecos cable board (hård frigolit) lägga i värmekabel sen plattor.
Skall du ha spånskiva på 60 reglar ska det va 22mm + golvgips limmat med ardex S48 el likn. för att öpnå böjstyrka 30 cc (26 cc med s48).
 
T
Hehe....vilka vänner som tipsar om att lägga klinkers direkt på spånskiva som är ett levande material.

Skicka räkningen till dom, vet ja!
 
konsulterade en riktig snickarpolare..så nu e golvet flytspacklat å klart för klinkers version 2,0, satan i gatan va stumt golvet blev med 15mm av Maxit's nya fiberförstärkta spackel.
ja e glad igen, men det tog emot att starta upp bilmaskinen å riva upp ett nytt golv =)
hädanefter så får man lyssna på riktigt yrkesfolk.

värmekabel behövs inte på långa vägar då tvättstugan ligger rakt under
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.