Är det ngn här som har testat Ikeas väggdekoration Slätthult? Sitter den bra på väggen? Är den lätt att ta bort efter ett tag när man tröttnat på den? Kollar efter lite feedback för vi vill inte förstöra våra nymålade microlitväggar.
 
  • slätthult.jpg
Funderar också på detta! Har sett den uppsatt på IKEA och där folk hade varit och pillat på den hade den lossnat och tagit med sig underlaget också. Av den anledningen köpte jag den inte...
 
Vi har haft den på en målad tapet. Ingen har pillat på den, och den har inte trillat ner, eller lossnat. ENligt min uppfattning sitter den mer löst än hårt. Nu har jag precis målat väggen igen, och målade rätt över klistermärkena, för att sedan kunna måla dekorationen istället. När jag tog bort dem så följde inget av väggen med.
Så, köp! Jag ser inga nackdelar. Pilla inte på dem.
 
  • normal_IMGP2859.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har den uppsatt på en målad vägg (i nybyggt hus) och den sitter inte bra......

Första tiden fick vi gå och stryka till kanterna några gånger i veckan för att de inte skulle hoppa loss men nu när de suttit några månader så verkar de sitta bättre...

Vi har både en svart Slätthult och en annan ur deras serie (Typ lång blomstängel).
 
Nä, orolig för att den förstör väggen behöver man INTE va. Satte upp den igår och redan nga timmar senare hade en blomma trillat ner. Försökte då trycka dit dom som va på väg att lossna men innan jag hunnit stryka dit allt hade dom första redan lossnat. På kvällen låg nästan hälften på golvet. Skräp!

Fast jag gillar dom ändå... Finns det ngt bra lim/klister man kan använda? Tänkte mig sånt där som sitter mellan papper och konto- och medlemskort som bara är att rulla ihop till en klump.
 
Tror jag ljög lite, jag har nog varit någon gång och tryckt på någon del, men de har absolut inte trillat ner! Min vägg var dock närmast superslät. Det är viktigt att absolut inte pilla på klistersidan, då färsvinner nog mycket fäste.

När vi köpte vår hade IKEA varit så snälla så de hade spegelvänt bilden på förpackningen, jag svor en bra stund innan jag kom på detta, till slut såg det ut som det skulle.. :)
 
jag har oxå haft den.. den sitter väldigt löst.. man fick trycka på den ibland så att den inte skulle lossna..
 
Det finns ju postitlappslim på sprayburk. Kanske kan vara något? Har inte testat på ikeas dekorationer däremot.
 
Pysseltokiga syrran tipsade oxå om post-it-limmet (stift) som finns hos Panduro. Tänkte att för 13:- kan det va värt att testa, så idag åkte blommorna upp på väggen igen och peppar peppar, nu har dom suttit uppe i sju timmar och verkar sitta där oxå! Rekommenderas!
 
Vi har också ovanstående dekorationer från IKEA, jag har faktiskt t o m bytt plats på dem och den sitter uppe. Men visst lite pillande den första veckan sedan sitter de bra. Men jag har också köpt IKEA Bambustänger och de sitter betydligt sämre. Den har vi haft sedan i november och vi måste förtfarande trycka fast dem flera gånger i veckan. Bambun måste ha sämre kliser än Blommorna och Vallmon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.