här kommer ett tips till på ett bra program
adoble page maker
micke


 
Har ritat ganska mycket i AutoSketch. Samma "tillverkare" som AutoCad! Funkar kanon och var lätt att komma igång med.
Pris på http://www.dustin.se är ca. 3000:-

Följande beskrivning hämtad hos Dustin:
Använd din tid till att rita, inte till att lära dig en ny programvara!
Du kan rita allt från konceptskisser, informationsgrafik och våningslayout till presentationer, elektriska kopplingsscheman bostadsprojekt, snabbt och korrekt med AutoSketch.
AutoSketch är en unik kombination av lättanvända verktyg för precisionsritningar. Det är det rätta valet för kvalitetsmedvetna, nya eller tillfälliga CAD-användare.

Med AutoSketch kan nybörjare skapa professionella ritningar redan från början. Via programguiderna anger du alternativ och väljer symbolbibliotek beroende på vilken typ av ritning du gör. Med hjälp av byggnadsguiden kan du till exempel ange skala och rita en fullständig exteriör utifrån de mått du har angett.
 
Har nån provat "Badrums-cd'n" som Konradssons kakel bla har?
Tror företaget som gör det heter Room 328?
 
gluecifer skrev:
Har nån provat "Badrums-cd'n" som Konradssons kakel bla har?
Tror företaget som gör det heter Room 328?

jag har testat de...funkar bra
bara att bli medlem och ladda ner grundprogramet
GRATIS...www.room328.com
micke
 
gluecifer skrev:
Har nån provat "Badrums-cd'n" som Konradssons kakel bla har?
Tror företaget som gör det heter Room 328?
Ja den funkar rätt bra!
 
Vill bara säga att Sketchup är ett underbart enkelt program. Autocad/Sketch och liknande är overkill om man inte är konstruktör eller liknande. Skulle aldrig köpa ett sådant 3d-program som privatperson, då skulle jag inte ha råd med att inreda mitt kök :)

Sketchup är ett enkelt program, även för folk som inte ritat i 3D förut, vilket inte alla gånger är så lätt utan utbildning...
 
CADopia har ett program som heter IntelliCAD4 som i närmast är ett plagiat av AUTOCAD. T o m snabbkommandon fungerar här som i AUTOCAD. 30 dagar fritt, sedan 200 EUR. Rätt billigt...

http://www.cadopia.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.