Hej hej.

Skall ta bort c:a 10m2 15x15-klinkers i vår hall. Under klinkersen är det betongplatta. Givetvis gick jag inte med på detta utan att få en garanti om ett nytt verktygsköp! Så nu till min fråga; Vad skall jag köpa för maskin till detta?
Det hör till saken att jag inte har nån borrmaskin med slag på, så det hade varit bra om man kan borra med den sen. Det behöver inte vara sladdlöst. Max 4000:- Helst Milwaukee, Makita, Hitatchi, eller DeWalt. Hilti kostar nog för mycket.

Mvh gustav.
 
Köp en festool ts55a sänksåg. Hyr sen en mindre bilmaskin för att göra jobbet, typ makita 1810.

Alternativt köper du en mindre kombihammare och gör jobbet med denna. Typ makita 24XX.

Behövde du en borrmaskin med slag eller en borrhammare?
 
Tänkte mig en borrmaskin som man kan bila lite med, sen om det heter borrhammare eller kombihammare så, ja.
 
5.2 racing skrev:
Tänkte mig en borrmaskin som man kan bila lite med, sen om det heter borrhammare eller kombihammare så, ja.
då är det en kombihammare du ska ha. vilket är detsamma som en borrhammare med bilningsfunktion.

Ska du bara använda den till det lilla jobbet hade jag köpt en billig kinamaskin på tex bauhaus m 5 års garanti.
 
Ok, tack, då behöver jag tips på en kombihammare!

Finns det kombihammare som kostar max 4000:- Nån som kan rekommendera nån speciell?
 
5.2 racing skrev:
Hej hej.

Skall ta bort c:a 10m2 15x15-klinkers i vår hall. Under klinkersen är det betongplatta. Givetvis gick jag inte med på detta utan att få en garanti om ett nytt verktygsköp! Så nu till min fråga; Vad skall jag köpa för maskin till detta?
Det hör till saken att jag inte har nån borrmaskin med slag på, så det hade varit bra om man kan borra med den sen. Det behöver inte vara sladdlöst. Max 4000:- Helst Milwaukee, Makita, Hitatchi, eller DeWalt. Hilti kostar nog för mycket.

Mvh gustav.
Köp dig en Fein Multimaster TOP, då kan du rensa ur fogarna med den och sen ha den till allt. Jag använder min i princip varje dag i badrummet ex.
Förmodligen kan du till och med såga bort plattorna med multimastern, bara du har rätt blad så.

http://www.fein.de/fein-multimaster/us/en/media/multimaster_video.php?vidname=muma_05

Sen köper du en kinesborrhammare till det andra.
 
Jo, men jag måste ändå tids nog köpa mig en slagborrmaskin, så det hade varit fint att slå två flugor i en smäll.

Fy fan, inte dåligt att kunna raka sig med en Fein! Min heter Phillishave.
 
5.2 racing skrev:
Fy fan, inte dåligt att kunna raka sig med en Fein! Min heter Phillishave.
Ja, eller så har den dagliga användningen i badrummet med vibrationerna att göra...tror inte att jag vill veta mer.
 
Hejsan!

Jag har själv tittat på AEG Borrhammare med enkel bilfunktion. Harald Nyborg har en specialvariant som heter 2600 RX2 (tror jag) och som har 800W motor, reversibel gång, två hastigheter, FIXtec (snabbfäste), SDS-fäste och standardchuck. Tror de tar 2395 för den. Har jämfört den med Milwakuee och de verkar ganska lika utseendemässigt. Kan inte uttala mig om inre komponenter. Modellen verkar inte finnas i Sverige, men det finns reservdelar enligt AEG's sida. En länk till utssendet:

http://www.satter.ee/public/files/AEG_1st half 2006_EST.est.pdf

/Ulf
 
Jula har ju en Makita borrhammare, som väl har en bilningsfunktion om jag inte minns fel. R2470FT typ 2495:-
Sen undrar jag varför man ska rensa ur fogarna om man ska ta bort plattorna? Fogen kommer med ändå, åtminstone om man kör med en kombihammare.

Hitachi har förresten en DH 24PM med de tre önskade funktionerna för 3238:- , och andra liknande enligt kampanjbladet som gick ut 29/2. Finns säkert billigare också nånstans.
 
Muraren som byggde min murspis nu före jul hade en jäkla smutt Hitachi att bila med, jag tänkte dock inte på vad modellen hette. Frågade heller inte vad den kostade men habegäret väcktes. Lätt och smidig var den, man kunde köra med en hand på krångliga ställen. Det gamla kaklet försvann som hejsan och att ta upp hål i muren var inga problem.
 
vad tror ni om denna? Milwaukee PLH 26 QEXprodukt.php
 
Har ingen erfarenhet av Milwaukee, men har mest hört gott. 3,5 joule räcker mer än väl till det arbetet. Om du inte har mycket användning för en sån där maskin så kan det nog gott och väl räcka med en Bosch eller Makita i prisklassen mellan 2500-3000, men Milwaukeen såg ju väldigt fin ut...
 
Kan väl tillägga att jag får köpa den för 3000 :-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.