Jag lyckades köpa ett Wisdom med tre rörelsedeckare och en fjärr för 2400kr, det tycker jag var ett bra pris även om det var beg.
Funkar ypperligt.
 
Funderar på varför man skall skaffa larm. Är det för att jag vill ha tekniken som ett larm erbjuder i mitt hem.
Om jag larmat mitt hem med värstinglarmet är jag trygg då??? Borde vi inte fråga oss om vad boven INTE vill möta? Har pratat med en av mina grannar som är polis och han sa att de flesta villainbrott är långsamma inbrott, dvs inbrott som tar ca 0.5 - 3 timmar att utföra eftersom de letar pengar, smycken etc som är lätta att bära med sig och har ett större värde hos en hälare. Således måste jag alltså ha ett larm som får boven att absolut välja bort mitt hem eftersom jag inte vill att han/ hon skall rensa igenom allt mitt. Ett larm som tar bort tiden för boven bör väl logiskt vara ett larm som ser till att någon kommer huset till hjälp. 2 krav dyker då upp: 1. Larmet måste klara av att larma någon även om det är strömavbrott, även om boven likt Lidingö-ligan, klippt av telefonledningarna. 2. Det måste komma någon som vet hur man handlar i sådan situation. Skulle aldrig lägga ansvaret på en granne eftersom det säkert inte är gentlemen som gör inbrott. Viktigt är också att det tydligt och klart framgår att mitt hem är larmat med den typ av tjänst som gör att boven, oavsett vilket land han kommer ifrån, väljer bort mitt hem. Många hus har nog larm idag men skyltar dåligt vilket logiskt kräver ett inbrottsförsök för att boven skall förstå att huset är larmat.
Ett larm kopplat till Polisen vore det absolut bästa men även om vi har en bra poliskår i landet så är de alldeles för få. SOS-larmcentral som en del larm är kopplade till hamnar i prioriteringskö precis resten av alla larm gör som inkommer dit.

Skall inte påverka dig att välja samma som jag gjorde men ställ dina alternativ mot väggen och följ mina råd och se ifall dina alternativ håller måttet!
1. Ett larm som ingen än jag kan stänga av. 2. Ett larm som ALLTID kan larma. 3. Skyltar som får boven att stanna utanför din tomtgräns. 4. Larmet kopplat till en larmcentral där du ALLTID är prioriterad som nummer 1.
5. En väktarkår som är väl tilltagen i din trakt för att så snabbt som möjligt bistå dig/ ditt hem. 6. Automatisk och snabb servicehantering.

Att man sedan även kan larma när man är hemma och kalla på hjälp om det behövs är inget försämrande även om man har husdjur!

Lycka till med ditt sökande ! /Per "Boby"
 
Kollade det finstilta i Folksams larm kopplat till Securitas...

Det står fria väktarutryckningar !!! Läser man lite mer så är det vid ett konstaterat inbrott som väktare rycker ut!

Larm skall gå till ev granne eller liknande i första hand....

http://www.folksam.se/forsakringar/boende/villa/villalarm/1.6453

Läs bland frågor och svar....


Per "Boby"
 
Här vart det lite storstädning på reklaminlägg och följdinlägg.

Ser ni sånt ni anser vara reklam så använd gärna rapportera-knappen. På så sätt får vi i moderatorsgruppen en pling om det och kan kontrollera snabbare

/Mats
Moderator
 
Kan ju tipsa om www.larmpaketet.se som säljer infinite prime(Trådlöst).
Dom har även en guide för att sätta ihop kompletta larmsystem om du skulle ogilla att programmera själv.
 
TryggaHem har demo paket av Th4000, mkt prisvärt.
 
F
Lånar denna tråden..

Jag har precis köpt boende och då det varit en del inbrott i området senaste tiden så vill min sambo skaffa larm.
Helst något som jag kan koppla upp mot min egen telefon och så att jag inte behöver betala höga månadskostnader utan äger själv. Har ni något som ni testat och kan rekommendera?
 
Jag har rensat bort dold reklam, med följdinlägg.

/moderator
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.