Hej alla!

Ska fixa till pannrummet nu är det tänkt. Har pelletspanna och det betyder en del jobb med sot och aska när man rengör. Så istället för att lägga vitt kakel med ljusgrå fog som lätt blir smutsigt, tänkte jag lägga den enklaste billiga svarta kakel/klinker jag kan få.

Ngn som har tips om pris och butik? Gärna i Skåne då det är där jag bor...

Ha det!

/M
 
hej!

Jag bor visserligen inte i Skåne men jag har köpt billig klinker på K-rauta (finns väl i hela landet). Jag betalade nånstans ca 70 kr/kvm för svart klinker 33x33. Riktigt snygg t.o.m! Detta klinker kommer vi lägga i hela vår källare.
 
Hej och tack för snabbt svar!!

Jorå K rauta finns här nere i södern med ;-)

Synd att dom inte har en webkatalog med priser och dyl

/M
 
Och då skulle man kunna gissa att ulricac köpte just ALASKA ANTRACIT 33,3 x 33,3 som är rabatterat till 79:- kvm (ord 99:), men helt säker är jag inte
 
haha sedär ja!!! Man bugar och bockar djupt!
 
Japp, tror klinkersen hette just ALASKA ANTRACIT . Vi köpte plattorna för ca 1 år sedan så priset tycks ha ökat nån krona men den är ju fortfarande riktigt billig.

Den är faktiskt riktigt snygg när den kommer på plats!!! (Vi har jättetunn ljusgrå fog)
 
Masses! Gjorde precis som du tänker göra! Köpte just ALASKA ANTRACIT på K-Rauta för mitt pannrum som också skall ha en panna av pellets-typ.

Hur skall du ha väggarna? Puts eller någon kakel? Funderar själv på någon billig kakel i grå ton!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.