Har hittat detta hos alloc: 131406_ALT_Ice.jpg (Alloc tile) och det verkar jättebra. Fast egentligen skulle jag vilja ha ett aningen gråare golv, men det har jag inte hittat någonstans...  Möjligtvis denna då... 674972_Skifer_Natur97.jpg också från alloc (Alloc Commersial stone), men det känns inte heller helt rätt...

Edit: Nu hittade jag bara för det detta hos Tarkett, har INTE funnits hos dem tidigare: L17302Z.jpg måste bara kolla känslan på det golvet också... Någon med erfarenheter?

Vill gärna ha tips!
 
Tror att det hos byggmax är lite gråare.131800.jpg. Har ingen aning om kvalitet men det borde funka.
 
Jag har lagt in byggmax´s golv i köket & i en hall....Kanon kvalitet + pris...lite lurigt att lägga & man bör göra en skiss på golvytan kontra längden på klickgolvet annars får man en massa spill....
 
Det var också snyggt! Och billigt!!! :surprised: Blir misstänksam mot kvaliteten då det är så billigt, men det är väl säkert ogrundat... Problemet är att det var LÅNGT till närmsta byggmax! Så vi får nog köra på Tarketts golv... Men vad skjutton väljer man för lister till det golvet? ??? Hittar inga lister som är matchade, kanske blir snyggt med en enkel eklist kanske?
 
Jag satte eklist runt & kvartstav i ek i dörr öppningar mot tröskel...
 
smogge skrev:
Jag satte eklist runt & kvartstav i ek i dörr öppningar mot tröskel...
Åh du råkar inte ha någon bild på detta?
 
Sophia, var finns golvet med detta naturtrogna utseendet att köpa, vilken affär alltså?
Är det 3-d effekt på det?
Otroligt snygg klinkerkopia.
 
Liuon skrev:
Sophia, var finns golvet med detta naturtrogna utseendet att köpa, vilken affär alltså?  
Är det 3-d effekt på det?
Otroligt snygg klinkerkopia.  
Du menar det nedersta alltså? Det är ett "vanligt" Tarkettgolv och finns hos de flesta golvförsäljare. Har inte känt på det själv ännu, men vad jag läste på hemsidan så är det 3D-effekt på det. Viist är det snyggt! :D Skall bara "känna" på det och om det känns bra så blir det detta!
 
Råkade av en händelse snubbla över dessa golv igår då jag var ute för att köpa olja till altanen.

Mitt intryck (för vad det nu är värt ;)) är att Tarketts golv som ser så oerhört klinkerlikt ut på bild är väldigt "platt" i verkligheten, ger tyvärr intrycket av "fotografi limmat på planka", dessutom lite oroligt intryck eftersom det antagligen försöker efterlikna tumlad marmor/sjösten e. dyl. Detta gäller till viss del även Allocvarianten högst upp i ditt första inlägg Sophia, även om jag tycker det var bättre, där fick jag uppfattningen att imitationen var ngn. form av keramiskt material och inte natursten vilket gav ett mindre oroligt intryck.

Det allra snyggaste "IRL" tyckte jag var Alloc "Commercial Stone" även om det kommer minst till sin rätt på bild, det golvet har dessutom en svag aning av präglad struktur på ytskiktet vilket gör att det är trevligare att se på sas. från sidan när ljuset faller på det, ser inte helt slätt ut (som ett papper på golvet) när man ser det snett uppifrån.

Hoppas att jag inte bara förvirrat dig nu, men mitt råd är att du kikar på alla tre bredvid varandra innan du bestämmer dig ;) :)

MVH//Christina.
 
Äsch då! :surprised: Ja "commercial stone" hvar jag ju inne på en sväng, men det gjorde sig ju som sagt inte så bra på bild. Men huvudsaken är ju att det gör sig IRL så att säga. Tack för tipsen, ska se till att få låna hem en bit av varje för att testa att lägga på golvet! Så jag ser hur det går ihop med övrig inredning också...
 
är de någon av er som vet om dessa golv funkar på en värme grund ?
 
Idag har jag sett ett klickgolv inlagt som såg riktigt,riktigt snyggt ut :surprised: (naturligtvis inte exakt som ett riktigt stengolv, men ändå), men det var inte klinkerplagiat utan svart skiffer, Alloc Commercial Stone- Svart skiffer, jättesnyggt!! :)

MVH//Christina.

*EDIT* Trodde jag aldrig att jag skulle kunna tänka mig själv, men faktiskt, helt omöjligt skulle det faktiskt inte vara :)
 
K-rauta har ett mörkare jättesnyggt golv av den här typen för 159:- kvm, det har vi lagt i hall och kök. Många har trott att det är riktigt klinkergolv, skulle jag nog inte tro men men så är det iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.