Hej. Någon som kan tipsa om företag där man kan beställa endast en husstomme (platta, golv, ytterväggar, fönster och tak). Vill inte behöva köpa kök av märken jag ej vill ha och annat krams. Vi skulle vilja fixa insidan av huset helt själva efter egen smak. Tips? Är ute efter "fritidshus", typ 1,5 plan med 60-80 kvm byggyta.
 
Hej.

Jag vet två som säljer bara stommar och man får rita själv och det blir inte dyrare alls.
Nostalgihus finns på internet.
Svenska modulhus tele 018-10 01 85

Svenska modulhus har jag träffat två som har byggt med och det har blivit både bra och bra pris.
Har även pratat med snickare som rest div hus och de berömde Svenska modulhus för att det var mycket bra passform och rejäla dimensioner.

Lycka till häls Niclas
 
Tack! Ska kolla upp dem. Någon som vet fler företag som bara säljer stommar, eller är det verkligen så fattigt på så'na?
 
Ska ni rita huset själva och bara behöver "skalet" så kanske ett lösvirkeshus med lokal byggmästare är en bra lösning!

Fredde
 
Du kan få vilket hus som helst bara stommonterat hos nästan alla hustillverkare.

Hos A-Hus, LB-Hus, Trivselhus, Borohus och Värsåsvillan har jag fått pris på Byggsats + Stommontering så de vet jag har det.
 
Oj glömde ju...
... sen kan du välja bort det du inte vill ha ur byggsatsen.
 
Villa Varm kan också levereras i den omfattning ni önskar.
 
Brumman skrev:
Oj glömde ju...
... sen kan du välja bort det du inte vill ha ur byggsatsen.
Och sen blir det sjukt dyrt, för avdragen är löjligt låga.
Vi vet har provat med några.
1200kr för 12st fönsterbrädor i marmor tex.
20000kr för hela köket.

Häls Niclas

 
Köp ett timmerhus. eller timmerstomme
 
Hos fiskarheden får du ju bara med kök/garderober som du kan välja bort och du får ganska bra avdrag, men inte fullt givetvis. Kanske kan vara värt att kolla,,,,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.