Hej

Nu börjar planeringen av vår nya trädgård. :)

så nu börjar jobbet.. :eek: ;)

Finns det nån som vet vart man kan köpa rullgräs i eller runt falköping? och vad det kostar isåfall?

även vilka som har billigast marksten?!

Tack på förhand!

Jessica
 
Tack så mkt, har slängt iväg ett mail till dom för att se vad det kostar!

ingen som har nått mer förslag?

/Jessica :)
 
Jag pratade med Vedum's förra veckan. De skulle ha 39 kr/kvm (inkl. moms och transport) om jag beställde 400 kvm till Mariestad. Tycker det låter lite dyrt, eller är det normalt pris?
 
Vi köper regelbundet från Vedumsgräs. De är bra. Men vänta ett par månader. Beställa går ju. Nu finns inget gräs att få tag på som jag skulle vilja ha i min trädgård...
 
Hej på Er!

Nu har jag fått svar ifrån vedumgräs..Vi fick 32,50kr/kvm som pris för 500kvm ink moms och frakt..

Det är så svårt att veta hur man ska göra.. om man ändå ska satsa på att så, men vi kommer iallafall köra framsidan med rull, så vi har lite gräsmatta isommar iallafall..
 
Med tanke på att det är exakt samma underarbete oberoende om man sår eller rullar så de extra veckorna som gräset gror och börjar växa gjorde att vi har sått. Efter 3 veckor är gräset uppe även om det är lie tunt men sedan går det snabbt
Vi var jätteordentliga och gick inte på det nysådda på den första delen men den andra hälften gick vi på efter några veckor och det har växt ändå. Tydligen ska man ju inte gå på rullgräs heller ibörjan och då spelar det ju ingen roll
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.