Ska köpa dvärgsyrener ca 200 plantor, har kollat med Plantagen och med Blomsterlandet, vad finns det mer för stora trädgårdshandlare i stockholmstrakten?

Mvh Lello
 
Zetas handelsträdgård.
 
Zetas helt klart, där får du kvalitet. Ska du dessutom ha så många plantor som du nämner så kan du säkert förhandla ner priset också.
 
Trädgårdsmeckat Zetas har prislistan i ett lass pdffiler på deras sajt: www.zetas.se
 
Trädårdshuset i Skarpnäck är också en kvalitetsplantskola med något bättre priser än Zetas. Sortiment o prislista finns på deras hemsida. Ska du beställa så mycket kan du säkert förhandla fram ett bra pris.
Bor du norr om stan kanske Ulriksdal är något för dig.
 
Tack alla för tipsen.

Ska kolla upp dessa.
 
Hemmakatten
Wallby Handelsträdgård i Rimbo, Norrtälje har jag beställt plantor från. Förmodligen rätt långt från dig, men får du ett bra pris är det kanske värt att åka till Rimbo och hämta syrenerna.
 
Min kommer från Hortus i Farsta
 
Det verkar inte finnas något Hortus i Farsta längre. Stället har blivit Plantagen.
De andra förslagen är alla bra...Zetas är min favvo om man är ute efter något ovanligt men är man ute efter något mera vanligt (t ex dvärgsyren!) är Trädgårdshuset i Skarpnäck också bra och förmodligen billigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.