Kollade just in A-hus hemsida och såg att Skärhamn inte var med längre. Inget av husen de har där liknar riktigt vårt, men Mollösund har 6 rum och kök+två badrum och tvättstuga precis som vi. Trots att det bara är på 138 m2 så känns huset ändå rymligt. Detta mycket tackvare ryggåstaket som sträcker sig över hall, kök och vardagsrum. I mittsektionen av huset har vi det större sovrummet, badrum och arbetsrum. Sen är det skönt att ha tv-rummet och de mindre sovrummen i motsatta gaveln av huset, så kan x-boxen gå varm utan att man störs i vardagsrummet ;)
 
Tack för trevliga bilder!
Blev nyfiken på vad kökshandtagen heter?

//Impossible
 
Ert hus är mycket vackert! Elegant och tjusig inredning - smakfullt möblerat! DET har ni lyckats bra med!

Utsikten "går ju inte heller av för hackor" :)


.
 
Jätte fint hus och snygg inredning! :)
 
Så härligt att ni gillar vårt hus :) Vi fick själva mycket råd och tips här på forumet innan vi började vårt projekt, så jag hoppas att vi kan ge lite inspiration och ideér tillbaks.

Till impossible; jag kommer tyvärr inte ihåg vad handtagen heter men vi köpte dom på IKEA i Augusti, så dom finns säkert kvar än.

Vi har förresten just satt en pilhäck längst med huset mot gatan. Väldans nyfikna på hur det kommer se ut när den tar fart.. Återkommer med bilder på den oxå.
 
brogatan,

vad är det för klinker ni har på golvet i stora toan?Vilken färg och vilken färg på väggarna? Vart kommer alla trädetaljer från?

//Chessen
 
va fint! snyggt med den mörka fasaden!
 
Chessen: Kommer i skrivande stund inte ihåg vad klinkern heter i badrummet men den är 15x60, mörkbrunt trämönstrad och köpt på svenska kakel i Halmstad. Priset låg runt 600m2 om jag minns rätt. Ska se om jag hittar exakt vad den heter. På väggarna i badrummet är färgen betonggrå,alltså putsens naturliga färg. I resten av huset heter den vita färgen äggskal. Träpryttlarna är ett sammelsurium av loppisfynd, ikea och så. Soffbordet är egenritat och tillverkat hos en lokal snickare.
 
brogatan skrev:
Här kommer vårt omritade Skärhamn från A-hus.
Wow! Jag måste säga att jag gillar era möbler! Varför ser man aldrig några
hus i hustidningarna med så här fina möbler? Det är bara vitt vitt vitt, eller
svart svart svart, fyrkantigt... Nej fram för lite mera nostalgitripp i inredningen!
Det är då det blir personligt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.