Hej!

Fick precis en offert från Aquagruppen på vattenfilter modell Järnfilter Fec47. Priset blev 17750 kr inkl moms. Finns det billigare järnfilter med avsyrningsmodul ?

Någon annan som köpt just detta filter och kan berätta om det är en bra produkt?
Länk till filter: http://www.aquagruppen.com/jarnfilter-fec47.php
 
Du får ta in några fler offerter. Det är först då du ser vad som är billigt eller dyrt.
 
Aquagruppen och Vattenfilter är exakt samma filter, bara en annan klisterlapp... Kolla runt så kommer du hitta fabriken som tillverkar dessa filter (Aqua... något) De hade de lägsta priserna som jag sedan körde mot Aquagruppen och fick ner priset till samma som fabriken... någonstans runt 10500 inkl kopplingskit och leverans till dörren.

Aquagruppen har haft bra service, mitt har strulat pga injektorn men det är fixat nu. Servicekillen kom hem och bytte till ett nytt på plats, han bytte även manometern som gått sönder samt att jag fick en säck med kalk.

Jag tog in offert från Aquagruppen, Aqua.... fabriken, Callidus och Göingefiltret. Priset på Callidus var ca 38.000, Göinge var 25.000, Aquagruppen var 14.000 och afabriken låg på 10.500, det kan vara så att det var exkl. moms på fabriken vilket jag nog missade och hävdade inkl moms... så Aquagruppen sänkte sitt pris... inte ledsen för det. Vi tar bort ca 6 mg med järn samt svavelväte.
 
Vi köpte från filtrena, fick bra pris där. Har man Länförsäkringar så får man rabatt hos callidus (tror det är dom)
 
När vi installerade filter tog vi in offerter från flera olika företag. Det allra bästa priserna fick vi från Aquapal.se. Som jag förstod det var de även underleverantörer till andra företag, där priserna var betydligt högre! Kändes som om det där med vattenfilter var en riktigt snårig djungel med många olika märkliga firmor, men vi ångrar aldrig att vi köpte filtret hos dem. Några gånger har vi åter fått problem med vattnet, och supporten från aquapal är suverän. Man mailar, eller ringer och de lägger verkligen ner möda på att försöka lösa problemen åt en. Kan varmt rekommenderas!! Aquagruppen hade jag aldrig handlat ifrån (utan att gå närmare in på detaljer...)
 
Okej, tack för all hjälp. Ska kolla vidare låter det som.
 
Hej! Vill bara göra ett inlägg om vilket märke ni inte ska köpa. Köp inte från företaget Filtrena AB, de är i min mening ett oseriöst företag som inte tar ansvar för sina undermånliga produkter. Jag har två vattenfilter från dem och båda har orsakat omfattande vattenskador i mitt pannrum. Jag har lagt några bilder på min hemsida om någon vill se vad som kan hända med deras produkter, http://www.mickels.eu/Vattenfilter.htm

Filtrena är ett oserisöt företag som bara ser till sin egna ekonomiska vinning och tar inget som helst ansvar för sin produkter!​
 
sveing skrev:
Hej!

Fick precis en offert från Aquagruppen på vattenfilter modell Järnfilter Fec47. Priset blev 17750 kr inkl moms. Finns det billigare järnfilter med avsyrningsmodul ?

Någon annan som köpt just detta filter och kan berätta om det är en bra produkt?
Länk till filter: [länk]
Ingick syresättningen också! Det filtret kräver att järnet är oxiderat.

Man bör inte syresätta järntal över 3mg/l, livslängden på massan och automatiken sänks drastigt.

Posta värdet på ditt vatten så ska du få ett förslag från en oberoende firma
.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.