Min fråga gäller bergvärme så därför testar jag här först.

Är det någon som har tips på firmor i Västmanland som säljer bergvärmepumpar och utför borrning? Det börjar närma sig den tidpunkt som vi måste spika leverantör av bergvärmeanläggning. Våra tankar går kring Nibe och IVT, de två stora märkena alltså.

Har någon tips, idéer och förslag på vart vi kan vända oss så lyssnar vi mer än gärna.

Tack på förhand.
 
Robert_Maria skrev:
Min fråga gäller bergvärme så därför testar jag här först.

Är det någon som har tips på firmor i Västmanland som säljer bergvärmepumpar och utför borrning? Det börjar närma sig den tidpunkt som vi måste spika leverantör av bergvärmeanläggning. Våra tankar går kring Nibe och IVT, de två stora märkena alltså.

Har någon tips, idéer och förslag på vart vi kan vända oss så lyssnar vi mer än gärna.

Tack på förhand.
Gula sidorne, slå på vvs
 
Tack CarMan. Jag kom på att jag kanske inte var tillräckligt tydlig när jag läste ditt svar. Jag hoppas att få svar från sådana som har egna erfarenheter och kanske kan rekommendera eller avskräcka från de leverantörer som finns i trakten där vi kommer bo. ;)
 
Hej! Vi installerade bergvärme hösten 05. Jag tyckte att firman skötte sig utmärkt. Allt gick snabbt när vi väl bestämt oss. Kan tipsa om Energi och Klimatoptimering i Västerås, de ligger ute på Hälla vid MAX-hamburgerresturang... kommer inte ihåg numret, men det står i telekatalogen. Vi har en IVT-pump. FUNKAR VÄLDIGT BRA!
Lycka till!
 
Tack karlssons för tipset. Det var ett tag sedan vi ställde frågan och sedan dess har vi både hittat en leverantör och borrat. Det blev precis den firma du skrev om.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.