Jag lyfter min gamla tråd igen då vi nu måste fatta beslut!

Var hittar ni så billigt vitt kakel (49/59:)?

Det billigaste snygga kakel vi har hittat är på K-Rauta. De har ett vettigt sortiment till bra priser. Flera sorter för 89:- kvadraten och klinkers för 189:-. Det lutar åt "nästan svart" golv och ljusgråmelerade väggar på toan uppe. I badrummet nere är vi inne på att ha terracottafärgat golv och ljust beigemelerat kakel, troligen med en bård om vi hittar någon som passar.

Imorgon ska vi till Bauhaus för att se deras sortiment också innan vi spikar våra val!
 
tänk på att när ni tittar på billigt (eller allt) kakel att färgen följer med över kanten så att säga, annars kan man få problem vid fogarna att själva plattan syns har sett detta i ett par badrum, inte alls snyggt...
 
För att hålla nere kostnaderna kan ni ju välja våtrumsfärg i stället för kakel/klinker. De ytor som inte direkt begjuts med vatten kan man ju lika gärna måla och sen ha ett lite snyggare/dyrare kakel/klinker på vissa ytor. Så kommer jag att göra dels för att hålla nere kostnaderna men även för att enkelt kunna måla om efter nåt år när man har ledsnat på den första färgen. Sen kan för mycket kakel och klinker ge en lite hård och kall känsla tycker jag.
 
Vi kommer att kakla hela. Inte minst för att bankmannen gjorde det fullkomligt klart att man har igen det vid värderingen.
 
Ella skrev:
Vi kommer att kakla hela. Inte minst för att bankmannen gjorde det fullkomligt klart att man har igen det vid värderingen.
Hej.

Är bankmannen en grottmänniska? Förstår att ni vill följa hans råd, men frågan är om det är snyggare med vitt budgetkakel, jämfört med vitmålad väv med minsta strukturen. Speciellt om ni ska ha en fondvägg i mosaik eller likn. Dessutom så är det större risk för vattenskador med kakel jämfört med våtrumsväv. (inte plastmatta utan väv.)
 
Det låter ju lite knasigt. Vad skulle du själv som köpare vilja ha på väggarna i ett hus, ett kakel/klinker som du inte riktigt gillar och som är dyrt och ett aber att byta eller en helt slät vägg som du måla i vilken kulör eller kakla med vilket kakel du vill? Fattar inte riktigt den här platthysterin.
 
Hej !

Jag har precis renoverat (klart nästa vecka) ett badrum där jag plöjt ner Mycket pengar. valde dock att måla på våtrumsmicrolit på 1, 5 vägg, dels för att slippa lite kakelinköp, men samtidigt för att mjuka upp det lite. Kakel överallt kan bli lite mycket "sjukhus"samt att man får möjlighet att variera. Rätt gjort får man ett minst lika exklusivt intryck med någon målad vägg.
 
Hehe vi köpte Golvabias "loft" till golvet och en fondvägg.. 1395:- /kvm :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.