??? dessa priser som ni har gett ut här är det exl. tomt eller inkl.?? vi funderar på Jordugglan.
Ha de så bra!!! ???
 
Utan tomt-nyckelfärdiga. Utan tillval och garage. :)
 
Sorry alla som undrade om mitt pris (1.474 mille)...har inte hunnit sitta vid datorn på ett bra tag... ;-)
Priset är givetvis NF med alla installationer.
Har även valt bort FVP i priset pga av fjärrvärme(-15000)
Mina tillval är följande :

    Putsad fasad                              126000:-
>> Braskamin + tilluft :                     33000:- Contura550
>> Ryggåstak :                                32000:-
>> Rostf inbygg paket m spiskåpa :    19000:-
>> Basic ekkök + fullhöjd:                  6000:-
>> Isol inneväggar :                           5000:-
>> Golvat vindsgolv:                           2000:-
>> Tillv innedörrar:                             3500:-
>> Vindslucka/stege:                          1900:-
>> Behandl takpannor:                         500:-
>> Radonsäkring :                               6000:-
 
Tack peddaP för svaret.

Men jag måste bar fråga igen (sorry...), -låg dina tillval utanför de 1,474 mille?

Och var byggde du?
 
Detta pris är inkl alla tillval....bygger i Borås.
 
Men Sand verkar ju vara ett billigt alternativ även utseendemässigt. När man läser på får man ju vad man betalar för. Billiga dörrar, billiga maskiner osv.

Känns lite som en Trabant ifrån öst, eller?
 
glömde nämna att jag skrev kontrakt Okt-04...
Våren -05 gick väl priserna upp ca 100-150000 beroende var i landet man bor...?
 
Intressant att LB-hus är så pass billiga. Jag antar att det priset inkluderar allt från det man fäller det första trädet tills dess man flyttar in?

Anledningen till att jag funderade var att jag gav totalt 1.7 mille för mitt smålandsvillan mariannelund utan några speciella tillval (ekkök, veranda). Där inkluderar tomt 175000, shakt+sprängning ca 120000 anslutningar ca 110000 plus en massa mer... Själva huset kostade "bara" 895000 med de tillval jag gjorde.

Detta inkluderar garage 70000 +garageplatta 20000.

Men märk att badrummet har pvc-matta på golv och väggar, enklast möjliga badrumsinredning. Spisen är en vanlig med runda svarta plattor, fläkten billigaste möjliga från husqvarna.

Övervåning är oinredd...

MVH
Henrik
 
MrNorth skrev:
Intressant att LB-hus är så pass billiga. Jag antar att det priset inkluderar allt från det man fäller det första trädet tills dess man flyttar in?

Anledningen till att jag funderade var att jag gav totalt 1.7 mille för mitt smålandsvillan mariannelund utan några speciella tillval (ekkök, veranda). Där inkluderar tomt 175000, shakt+sprängning ca 120000 anslutningar ca 110000 plus en massa mer... Själva huset kostade "bara" 895000 med de tillval jag gjorde.

Detta inkluderar garage 70000 +garageplatta 20000.

Men märk att badrummet har pvc-matta på golv och väggar, enklast möjliga badrumsinredning. Spisen är en vanlig med runda svarta plattor, fläkten billigaste möjliga från husqvarna.

Övervåning är oinredd...

MVH
Henrik
När vi jämförde prod.kostnadskalkyl mellan Smålandsvillan och vårt LB-Hus (Duvhöken) skilde det marginellt. Eftersom vi upplevde att det var lite högre standard i LB-Hus + platta på mark blev valet inte svårt.

/Jerker
 
Jag var faktiskt och tittade på ett duvhöken och huset var väldigt fint och hade klart högre standard. Men i den kalkylen jag fick där (med den standarden) hamnade jag ca 150000 dyrare än mariannelund. Och det var det inte värt (även om jag håller med att LBHus är bättre)


MVH
henrik
 
Min jämförelse utgick från Stora katthult som har ungefär samma yta på BV

/Jerker
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.