När vi ändå har en färsk tråd så passar jag på att fråga...

Ingen som har sett nån annan tillverkare än Powerport som gör häftiga eluttag... Finns ju ett gäng tillverkare som gör strömbrytare men hittar inte så mycket eluttag... framför allt inte i sverige...

Klistra in alla länkar ni har vetja :)

mvh
 
ipppe skrev:
När vi ändå har en färsk tråd så passar jag på att fråga...

Ingen som har sett nån annan tillverkare än Powerport som gör häftiga eluttag... Finns ju ett gäng tillverkare som gör strömbrytare men hittar inte så mycket eluttag... framför allt inte i sverige...

Klistra in alla länkar ni har vetja :)

mvh
Alltså Powerport är inte en tillverkare, powerport är bara namnet på det uttaget som man drar upp ur bänkskivan (eller ner från överskåp). Tillverkaren heter Evoline

Men som svar på din fråga, jag har ingen aning om några andra så där på rak arm...
 
Aha ok... Andra tillverkare än Evoline då :)
 
Hemmakatten
Allt man köper (och säljer) inom EU-land utgår det ingen tull på. Någon extra moms betalar man inte heller.

Om man däremot köper varor från något land utanför EU (tex USA eller Norge) skall tull och svensk moms betalas vid ankomsten till Sverige. Däremot betalar man ingen moms på varorna i det land man köper ifrån.

En EU-betalning kostar inget att utföra, enligt överenskommelse inom EU. Jag gör mina utlandsbetalningar via min internetbank och en EU-betalning (vissa kriterier skall vara uppfyllda) går på 2-3 dagar. Möjligtvis kan banken ta ut en avgift för hanteringen om man gör betalningen på själva bankkontoret (eller ringer till kontoret). (Man får ju betala om man gör en bank- eller postgirobetalning på bankkontoret.)
 
Hejduk..tig skrev:
Jag har snygga rostfria vinklade uttag från Massive. De har lite olika serier i sitt kökssortiment som heter Cucina. Just detta uttag heter Tarragon

[bild]

Du kan läsa mer om dem här [länk]

PS! Man ler inombords när man ser att tipset om powerporten & Tyskland lever vidare :)
Dom va fina... Vart köper man dom... Länkarna i den andra tråden fungerade inte...

mvh
 
Götessons säljer powerport uttag.

Tänk på att behörig elektriker ska koppla in det.
 
Någon som har tips på lika snygga brytare/dimmers också?

Min våta dröm när det kommer till detta är en platta som är tryckkänslig och drar man upp så ökar ljuset och drar man ned så minskar det.... men sådana finns kanske inte på riktigt.
 
Det finns touchdimmers att köpa hos de flesta tillverkare.

Kvittot är det en garanti för att det är gjort av behörig elektriker?
Många installationer som är från 60-talet är livsfarliga. Beröringsskydd saknas m.m.
Tänk på att det är 40-50 år gammal installation.
Hur är bilen om den är 50 år gammal.....
 
Nu har jag (håller på) rensta lite i tråden.

behörighetsdiskussioner tar vi i tråden "vågar du hempula etc."
 
kanske är värt att nämna att man får byta ellutag själv... om man inte byter från ojordat till jordat... så att alla som eventuellt kommer köpa eluttagen i tråden vet det ;)
 
Ja man får byta om man har "nödig kännedom" som det står i föreskrifterna....
 
exakt...

såg frstn att dom dära massive uttagen ska finnas på k-rauta och elkedjan...

mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.