vad har ni användt för lister till tak och hörn i era bastu
 
bimbosorken skrev:
vad har ni användt för lister till tak och hörn i era bastu

jag körde mad fyrkantsprofiler i värmebehandlad asp i takat, i hörnana har jag inga lister, 100% passform & noga mätningar för att hörnena ska hamna mitt i en planka
 
Har bara list i taket och den sågade jag till av panelbräderna. Har du kollat på min bastusida?
 
12 mm kvartlist i hörnen i anslutningen mellan kakel o panel. Hamrat kakel är buckligt o ger ingen "tight fit".
 
CarMan skrev:
jag körde mad fyrkantsprofiler i värmebehandlad asp i takat, i hörnana har jag inga lister, 100% passform & noga mätningar för att hörnena ska hamna mitt i en planka
CarMan!

Mycket tacksam om du kunde uppge var du köpte asplisterna. Har jagt runt i Stockholm nu i en vecka utan resultat. Har kanske inte sågat så där jättebra precision utan jag utgick ifrån att det fanns asplister i vilken affär som helst nästan...
 
Maarten skrev:
CarMan!

Mycket tacksam om du kunde uppge var du köpte asplisterna. Har jagt runt i Stockholm nu i en vecka utan resultat. Har kanske inte sågat så där jättebra precision utan jag utgick ifrån att det fanns asplister i vilken affär som helst nästan...

Köpte dom på K-rauta
dom har dom inte heller i lager!
jag köpte mina vavar igenom dom, det är alltså Harvia grejor.
Harvias fördiga bastu rum har dessa lister o då jag köppte lavarna så beställde jag även lite lister.
 
Tack för svar.

Hmm, jag bygger med lösvirke. Ska kolla m Krauta om man kan beställa endast lister.

Eller finns det någon annan därute som vet var man kan köpa asplister? Har för mig att jag sett någn webbsajt där man kunde beställalister. Någon som vet?
 
Maarten skrev:
Tack för svar.

Hmm, jag bygger med lösvirke. Ska kolla m Krauta om man kan beställa endast lister.

Eller finns det någon annan därute som vet var man kan köpa asplister? Har för mig att jag sett någn webbsajt där man kunde beställalister. Någon som vet?
det jag pratar om är ju "bruna lister" dom är ju värmebehandlade.
till fönster foder så limma jag ihopp asplavar till jag fick en planka.

så du kan ju altid tillverka lister, men hjälp av ett snickeri, eller nån hendig snickare som har rätt utrustning
 
Japp, har hittat lister (22x22) och dörrfoder (10x47) i ljus asp hos Exacta som Beijer kan ta hem åt mig!

Det verkar som att vi får lite finish på bastun i alla fall... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.