Någon som vet???

Har satt tätskikt och remsor på som man ska och det har stått i en vecka ,men är inte torrt under remsor. Ska det vara så?

Tacksam för svar...
 
Ingen som vet??
 
Ett tips är att ha en vettigare rubrik på din tråd. Rubriken av typen "Hjälp", "Fråga" eller dyl. som hamnar bland hundra andra informativa rubriker, kanske man inte kan begära att få svar på.

Sen väntade du 11 (elva) minuter innan du blev besviken och gjorde ett nytt inlägg. Alltså:
* Kort men informativ förmedling av innebörd, samt
* Lite mer tålamod.

/A
 
Lite mer detaljer tror jag också skulle hjälpa. Vad är det för fabrikat på tätskiktret, vilken typ av remsa är det ?

Vad är det för underlag?
 
bostik. betong golv och stenplattor på väggarna
 
Antagligen har du fått för mycket tätskikt under remsorna..antar att detta är tätremsor och inte fiberremsor där du fått denna problematik. Råkade ut för samma sak för ngn vecka sedan när vi fixade vårt badrum....min lösning kanske inte var fackmannamässig men jag gjorde ett fint snitt med ett rakblad och klämde ut det överflödiga sedan är det bara att lägga på nytt lager....
 
Tycker det verkar konstigt för i manualen står det att man kan trycka på ordentligt med tätskikt och att man kan kakla 12 timmar senare. Fattar ingenting.
 
T
Är det kallt eller varmt i utrymmet som har tätskiktats?

Viktigt att det är hyfsat varmt, för om det är kallt så kan det ta ett par dagar för att torka.
 
jodå hyfsat varmt, 2o grader typ. Jovisst kan det ta ett par dagar, men nu har det gått en vecka och det är endast vid remsorna det inte är torrt.
 
förlåt blev rättad av min sambo nu till 15 grader..
 
nu efter att man har tagit bort remsorna så torkade jätte snabbt och det togs bort för 2 timmar sedan.
 
Men vad är det för remsor du har köpt? Hör de till Bostik systemet?

Om du skall få till en godkänd lösning så måste varenda detalj vara exakt enl. anvisningarna från tillverkaren av tätskiktet.

Det innebär att i anvisningarna så skall det framgå exakt (helst artikelnummer) vilken remsa som hör till systemet. Och då är det den och ingen annan man skall använda.

Det låter lite som att du fått en alltför tät remsa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.