Hej!

Jag och min sambo har skrivit på för en Villa Mariannelund av Smålandsvillan. Nu håller vi naturligtvis på att planera inför inflyttning och är sugna på och se hur ni som tidigare byggt har det. Hur har ni inrett? Hur ser eran planlösning ut på övervåningen? Vore jätteglad om ni ville dela med er av era idéer och gärna bilder!
 
Vi byggde ett Mariannelund våren -07 och är helnöjda, grattis till ett bra val!

Ska börja med övervåningen snarast, satte i helgen dit en dörr där uppe för att slippa ta bort de 3 täck-skivorna som sitter från SMV varje gång man ska upp och jobba.
Inte så mycket arbete, byggde i all enkelhet med billigaste spånskivor.
Kan verkligen rekomenderas!

Blir 2 smårum på ena gaveln + liten toa och dusch någonstans bredvid takkupan. Gaveln där det är inritat badrum är tanken att det ska bli någon slags panoramafönster och allrum även på denna sida. Öppet upp till nock.

Ska verkligen bli roligt att sätta igång!
 
Va roligt att höra att ni är nöjda med huset! Vi längtar så tills vårat skall komma!!

Låter spännande med panoramafönster! Fixar ni det själva?

De två små rummen i ena gaveln, vad blir det för kvm-yta på dessa?
 
Smårummen blir ungefär som det lilla på nedervåningen (9kvm) , vad gäller panoramafönster så är det inte spikat o klart ännu, hoppas verkligen att plånboken räcker till!
Har riktigt bra utsikt över sjö mm.......
 
Aldén skrev:
Vi byggde ett Mariannelund våren -07 och är helnöjda, grattis till ett bra val!

Ska börja med övervåningen snarast, satte i helgen dit en dörr där uppe för att slippa ta bort de 3 täck-skivorna som sitter från SMV varje gång man ska upp och jobba.
Inte så mycket arbete, byggde i all enkelhet med billigaste spånskivor.
Kan verkligen rekomenderas!

Blir 2 smårum på ena gaveln + liten toa och dusch någonstans bredvid takkupan. Gaveln där det är inritat badrum är tanken att det ska bli någon slags panoramafönster och allrum även på denna sida. Öppet upp till nock.

Ska verkligen bli roligt att sätta igång!
Hur tänkte ni göra med öppet upp till nock? Hur isolerar du "taket" då? Har ni några idéer - för såvitt jag vet så är takstolarna inte världens snyggaste.
 
Hej!

Vad kan det kosta att inreda där uppe, om man räknar bort badrumsinredning och sånt dyrt... det jag tänker på är isolering, uppspikning av reglar, eldragning, isolering, gips, golv mm... för att göra sovrummen möjliga att bo i? Element behövs ju oxå...


Valde ni fönster från smålandsvillan? De sitter ju väldigt nära varandra, så väggen mellan de två sovrummen kan inte bli speciellt tjock? Hur blir det med ljudisolering?

Går det att få plats med ett riktigt badrum där uppe med bubbelbad och dubbla handfat osv... för den gästtoaletten där nere är inte mycket att hänga i julgranen.

MVH
Henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.