Hej, hur gör ni som bygger nytt med fönsterfoder i badrum ? Vi har två "vanliga" fönster i badrummet. Under det ena kommer badkaret att hamna. Har fått frågan från snickaren om vi vill ha målat träfoder precis som i de andra fönstren i huset eller om vi vill ha kaklat. Erfarenhet och synpunkter någon ?
 
Vi har kaklat ända in till fönstret, hela fönstersmygen alltså. Det blev kanon snyggt, känns mer gediget och lite extra genomtänkt tycker vi.
 
Jag gissar att ni ställer er upp och duschar i karet efter ett bad? I så fall ska ni definitivt inte ha något virke där utan en våtisolerad och kaklad yta.
Fönstret bör också vara av aluminium eller PVC, alternativt skyddas från stänk, om det riskerar att bli blött.
 
jag har precis kaklat klart badrummet och hade samma dilemma men valde att kakla ända in i smygen och ångrar mig inte.
det ser som ovanstående redan sagt mkt mer exlusivt och arbetat, har oxå pvc fönster.kan lägga upp bilder i morgon hade inga i datorn ännu
 
Jag har kaklat fönstersmygarna, blir mer elegant och hållbart
 
Vi har träfoder och marmorskiva i badrumsfönstret, som i resten av huset, och skulle inte vilja ha det på något annat sätt.

Dock så är ej fönstret vid badkaret/duschen.

Mvh/Abbe
 
  • DSC00166.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för synpunkter och tips. Det lutar åt att kakla.
 
  • Gilla
Madde0609
  • Laddar…
P
Hej Jilles

utan diskution kakla smygen, försök dessutom att snedställa kaklet lite i bottensmygen så ev vatten rinner av, troligvis får du
även kondens på fönstret i större omfattning med bad under så det är viktigt att när kondensen rinner ned från fönstret att det fortsätt att rinna nedåt och inte blir stående i smygen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.