Är det någon som har erfarenhet av KVIK kök. Tycker de är snygga men undrar hur kvaliteten är? Funderar på deras högblanka utan beslag.:)
 
Jag har ett och är skitnöjd!! Snabba leveranser osv. Visserligen har jag hört mycket skit om dom men jag är nöjd, köpte deras design serie med en vit lucka med handtag.. alltså externa handtag.
 
Sök i forumet så har du massor att läsa..

Vi är nöjda iaf...
 
Vi har också ett alldeles nytt Kvik-kök. Vita luckor med silver handtag. Är jättenöjda och det var snabb leverans och inget som fattades. Jo, det fattades ett par handtag som vi åkte dit och hämtade utan några problem som helst.

Jämförde priset med IKEA och det skiljde inte alls särskilt mycket. Med Kvik slipper man dessutom plocka ihop hela härligheten själv :).

Lycka till!
 
Vi håller just nu på att montera ett Kvik-kök (mano högglans) och bortsett från oordningen på prylarna vid leveransen så har allt funkat jättebra hittills. Några skruvar som fattades bara, men det var enkelt åtgärdat.
 
Håller oxå på att montera ett kök från kvik just nu. Det har varit lite si och så med de praktiska runt leverans, men de löser sig...
Monteringsanvisningar är ju en annan sak, de är ju totalt värdelösa. I alla fall om man jämför med ikea som är det ända jag kan jämföra med. Men jag är övertygad om att slutresultatet blir 100%
Dessutom är säljaren och lagerkillarna trevliga!!!
 
Står kvik-kökens underskåp fortfarande på sockeln framtill eller har de ordnat med ben där nu?
 
Enligt säljarna så har dom ben både fram o bak. Enbart sitta på sockel är ganska tokigt i ett kök med förmodat vattenspill.
Vi är också i gång att införskaffa kök och har siktat in oss på KVIK med Bianco luckor.
Vår jämförelse har i huvudsak varit IKEA, men har blivit mycket bättre mottagna hos KVIK. Kostnaden är tom till KVIKs fördel.

Lycka till.
UffeJ
 
Jepp, jag monterar mitt på bärlina bak och ben framtill. Den absolut bästa varianten i mitt tycke!

När vi gämförde mot ikea så var kvik 90% dyrare :(

"Alla har rätt till ett häftigt kök" :D
 
Hjälpte en granne att montera hans kvik-kök för några år sedan och då var det sockeln som agerade ben framtill, kan vara att han snålade på ben eller att han glömt dem eller något... men så var det i alla fall vilket fick mig att älska mitt nymonterade ikea-kök.

Annars är ju kvik´s kök riktigt snygga.
 
T
Förr hade Kvik bara sockel som stöd, nu har dom som alla andra ben istället.
 
har precis avslutat installationen av mitt nya kvik kök matta manoluckor. Slutresultat = skitbra,men det tog sin lilla tid. Monteringsanvisningar = helt värdelösa. Sakandes ben, skruvar till ben, gångjärn mm. Blev riktigt förbannad o då ordnade de upp det, men känns lite onödigt att man ska behöva prata med butikschefen pga inkompetenta säljare. Köket sitter på bärlina baktill o ben framtill, mkt smidigt. Håller med om oredan på alla prylar vid leveransen, men det ordnade upp sig efter ett tag. IKEA´s kök går oxå att få ihopmonterade o precis som KVIK tar de extra betalt för det. Annars blev nog slutnotan dyrare än IKEA, men ack så mkt snyggare.
 
ska hämta mitt kvik-kök på tisdag! trodde leveransen skulle ta längre tid än typ två veckor som det var nu så nu känner jag mig lite stressad på nå vis.... hoppas att allt går bra bara, det lär ju inte bli sämre än det som sitter där nu iaf! :-O
 
Det är som sagt jättefina kök, inget snack om det... De är bara monteringen som kan göra en 20åring gråhårig ;)
 
usch då! tur att jag är närmare 30 dårå... å inte rädd för ny hårfärg! ;)
(och ska muta några kompisar till bygghjälp...)
:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.