Har tänkt använda led-spotlights i badrummet. Någon här på forumet tipsade om clas ohlsons men de enda jag hittade där var på 1.8w vilket verkar vara lite för klent, Någon som kan tipsa om någon kedja som säljer lite starkare led?
 
jula har jag för mig hade starkare... kolla där..
 
Hej!
Jula har 3 watts GU10 (230V) varmvit som fungerar bra, dock som vanligt med dessa är de har lite väl liten spridningsvinkel på ljuset, har i stort sett endast provat inomhus. Kostar 199 kr så det blir rätt dyrt om man behöver många.
 
ok, någon som provat dessa? Skulle det räcka med tre sådana i ett badrum? + belysning över speglen.

Har även kollat lite på clas ohlsons variant med lysrör i spotten. Vill ha en lampa som lyser ok, men som inte avger för mkt värme.
 
Mikael_L
Biltema har en 3W GU10 för endast 70:-
Biltema anger inte vilken färgtemperatur den har. Jag har provköpt en, lite kallt och blått ljus är det visserligen, men jag har ingen erfarenhet av dessa LED-lampor så jag vet inte om den klassas som varmvit eller inte.

Ljuset är ju inte i klass med 35wattare direkt, ;) kanske en 10-20W men samtidigt smalare ljuskägla, och blåare ljus med då.
 
Om du kan tänka dig att handla online så harhttp://www.dotlight.de mycket att välja på. Har dock inte handlat där själv ännu så jag vet inget om deras service osv.
 
Dioder som fungerar finns tex på Ljusihus men kostar ca 1500:-/st
Det är inte intressant vilket watt tal som dioden har utan hur många lumen den ger.
 
www.licht-123.de har en hel del. Bedrövligt ful hemsida, men bra service och MYCKET bra priser. Säljer produkterna en bra bit under halva de svenska priserna för samma produkter...
 
Njaa det var ju inte myckel LED....
Billiga ledarmaturer =lite ljus
De bra dioder som finns tex K2 är dyra.
 
Mikael_L
Mikael_L skrev:
Biltema har en 3W GU10 för endast 70:-
Biltema anger inte vilken färgtemperatur den har. Jag har provköpt en, lite kallt och blått ljus är det visserligen, men jag har ingen erfarenhet av dessa LED-lampor så jag vet inte om den klassas som varmvit eller inte.

Ljuset är ju inte i klass med 35wattare direkt, ;) kanske en 10-20W men samtidigt smalare ljuskägla, och blåare ljus med då.
Jag kan revidera lite.
Jag jämförde biltemaLED-lampan med en 35W GU10 igår kväll. LEDen är lite svagare men inte så väldigt mycket, så jag tror nog att LEDen lyser minst som en 20W halogen då. Men fortfarande med lite mindre spridning, så det totala ljusutbytet motsvarar antagligen ändå inte en 20W.

Alla "data" är 100% subjektiva ... ;)

//Mikael, som fortfarande är spänd på vad LED kommer att ha att erbjuda oss konsumenter om 3-6 år ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.