Hade tidigare en blå bosch som jag tappade från 3-4 meters höjd i marken. Gick bara ner och hämta upp den igen och sen fortsatte skuvandet, inga problem (funkar fortfarande bra 3-4 år senare, men använder hellre min nya makita nu för tiden). Har även tappat ett nytt makita li-ion batteri från 2-3 meters höjd rätt ner i en stenplatta. Antog att det skulle ha spruckigt eller pajat elektroniken i det (eller vad det nu är i dom som makita och NASA tagit fram enl deras skyt...) men kunde glädjas åt att batteriet höll, och funkar fortfarande lika bra...

Visst gäller det att ha tur ibland, men jag skulle tro att proffsmaskiner är lite slagtåligare iaf. Å andra sidan kan man ju naturligtvis tappa 20 kinamaskiner i marken och sen köpa nya innan man kommer upp i kostnaden för en makita. Så det är ju tur att proffsmaskinerna har andra fördelar också.

För att återgå till topic så skulle jag helt klart utesluta black n decker ovan och välja mellan bosch eller AEG utefter hur de känns i handen. Mkt viktigt att den passar din handstorlek och "känns rätt".
 
Blå bosch sine heavy duty skal tåle et fall på 2m ned på et betongulv....
 
Jag har släppt, ofrivilligt, min AEG från stege kanske 2,5 meter rakt ner i betonggolvet. Kan ärligt inte säga var det skulle ha blivit ett märke på den, funkar fortfarande kanonbra. (Statistiskt betyder det iofs inte att s**t, men omvänt hade varit värre)
 
josa100 skrev:
Inga skruvdragare håller för att tappas från hög höjd, en bekant hade en dewalt som han tappa från 1.5 meter och den gick i tusen bitar.

Skillnaden är hållbarhet på ett annat sätt som att batterier å motor å sånt håller längre samt att de är precisare i handhavandet. Makita har ju lite praktiska lampor som tänds och lyser där man borrar osv...
Jodå, min Makita har rökit i backen ett antal gånger från hög höjd. Går härligt ännu;)
 
Badger skrev:
Jodå, min Makita har rökit i backen ett antal gånger från hög höjd. Går härligt ännu;)
Som takläggare tappar man dragar´n då och då från taket, aldrig gått sönder, använder AEG, Makita och Hitachi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.