Jag håller på att installera en Contura Premodulskorsten inga problem där, men när det kommer till ytterdelen av den (alltså det som sitter ute på taket) så fanns det bara svart att beställa. så jag tänkte att man kan väl säkert spraya om den till vit eller röd. vad tror ni som kan saker om sånt här om det?? vad skall jag ha för färg? blir det såpass varmt där uppe så att jag behöver tänka på det när jag skall välja färg??

tusen tack för all input...
 
varför inte ha den svart?

Du slipper se ev "mögel" samt att skiten i vinden inte syns mycket.

Men smaken är som baken.

Du ska ha en färg som är värmetålig samt för utomhus. Fråga på din lokala målarbutik så kan de säkert hjälpa dig.
 
jo tack, svart är ju praktiskt, men blir inte så snyggt, då skall jag gå ner till färghandeln och kolla. tack för hjälpen...
 
Vi använde en färg som kom med vårt röda Terra Plegeltak (för att måla över skrapade ställen) till att även måla skorstenen röd. Det funkade fint (fast vi har lämnat lite alla högst uppdär vi inte nådde att måla, syns bara från himlen... =) )
 
Jag var och ner i den lokala färghandeln i går, och de rekomenderade en två komponents färg, som skulle vara bra. (minns inte vad den hette...) så nu blir det nog till att spruta den i helgen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.