9 332 läst · 8 svar
9k läst
8 svar
Billig parkett (från Polen)
Någon som vet var det går att köpa billig parkett? Jag är ute efter oljad eller sidenmatt lackad ekparkett 1, 2 eller 3 stavs. Jag tycker att alla har exakt samma priser, men det borde finnas möjligheter på andra håll. Någon med info eller erfarenheter?
/David
/David
Har köpt parkettgolv i Polen på Castorama.
Köpte 60m² 20mm massiv ek som är spontad runt om så att den lägga i alla tänkbara mönster pris ca 200:-/m².
Köpte även 65m² 8mm ekmosaikparkett som limmas direkt på betongplattan för ca 35kr/m².
Parketten är obehandlad så möjligheten till alla olika behandlingar står öppen.
/Patrik
Köpte 60m² 20mm massiv ek som är spontad runt om så att den lägga i alla tänkbara mönster pris ca 200:-/m².
Köpte även 65m² 8mm ekmosaikparkett som limmas direkt på betongplattan för ca 35kr/m².
Parketten är obehandlad så möjligheten till alla olika behandlingar står öppen.
/Patrik
22mm parketten var ca 100x600mm minns ej kan inte heller mäta just nu.
8mm mosaikparkett är ca 30x150 fästa på ett nät detta limmas seda och slipas slipdammet sparas och blandas med lim som man senate spacklar fogarna med, sedan slipas och ytbehandlas golvet.
/Patrik
8mm mosaikparkett är ca 30x150 fästa på ett nät detta limmas seda och slipas slipdammet sparas och blandas med lim som man senate spacklar fogarna med, sedan slipas och ytbehandlas golvet.
/Patrik
varför tror ni att högblankt trägolv håller på att bli trendigt?
Vi skall köpa parkett snart och just nu skall allting vara mattlackat och se oljat ut fast det inte är det....så jag blir nyfiken över den slutsatsen med högblankt trägolv....
Berätta mera
Vi skall köpa parkett snart och just nu skall allting vara mattlackat och se oljat ut fast det inte är det....så jag blir nyfiken över den slutsatsen med högblankt trägolv....
Berätta mera