Hej alla och tack för ett bra forum!

Har köpt ett hus med ett nybyggt isolerat dubbelgarage med platta av vibrationsfri betong. Lutningen i garaget är lite ojämn, inget direkt fall mot vare sig golvbrunn eller ut mot porten. Förre ägaren hade tänkt flytspackla och sedan lägga klinkers i garaget. Tycker det låter lite onödigt dyrt att kosta på klinkers till garaget. Någon behandling måste dock till och eftersom att det sitter gipsplattor på väggarna måste också dessa skyddas från ev smältvatten som kan komma från bilen vintertid. Vad finns det för lämpliga behandlingar?
 
Är det verkligen ingen som kan dela med sig av någon lämplig metod att behandla ett garagegolv av vibrationsfri betong?
 
Har inte gjort det själv men målningsbar fuktspärr typ den man har bakom klinker kan kanske funka på väggarna. Golvet borde gå att flytspackla. Slipa och sen få målat med epoxyfärg eller dylikt.
 
Tack för tipset! Målningsbar fuktspärr på väggarna låter smidigt, någon som har testat detta i garaget?
Någon som har någon aning om vad det kan kosta att leja bort flytspacklingen, har aldrig gjort det tidigare och vill nog inte ge mig på det själv.. Garaget är ca 45 kvm.
 
Hej
Det är inte svårt att själv flytspackla ett golv, har självgjort det utan att ha några förkunskaper. killen som la golv klinkers var nöjd med mitt jobb.
Du köper detta i pulverform och blandar själv låna eller hyr blandmaskin där du köper flytspacklet sedan häller man bara ut det på golver, det flyter ut av sig själv därav namnet.Tänk bara på att lägga någon sorts av skydd mot dörr eller dylikt.
Jag har lagt flingor i mitt golv ( kör inte in med dubbdäck på bilen lägg en gamal nålfilt i hjulspåren under vintern isåfall) börja med att grundmåla 2 ggr, strö flingor i sista
målningen därefter lacka 2 ggr en del jobb men det är det värt.
jag köpte detta hos Flügger färg.
 
Då kanske man vågar sig på det själv ändå då...
Men hur får man till en bra lutning mot golvbrunn och ut mot garageporten då om man flytspacklar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.