Jag har rivit mitt hus och satt upp ett arkitektritat hus på samma plats. Hela bygget är dokumenterat på www.raketstigen.se. Jag har gjort allt själv inkl el och vvs samt kostnadsför allt på hemsidan.

mvh Persanders
 
Underbar sida som gett mycket vid en rejäl genomläsning. Videosnuttarna slår dessutom ut Bossebildoktorn och Bygglov å allt vad det heter i skön känsla vid mekande! Go, go, go Anders!
 
Hej! Denna hemsida har jag sparat i en favoritmapp ... kommer vi säkerligen att ha nytta av nu när vårt projekt startar.
Ha det gott!
Gamelon
 
Nu har jag uppdaterat med en liten film om övervåningen grundmålning och kakel och klinker i badrum på plan 2 Visar även min egenbyggda kalkstensbänk i badrummet samt lite ljud från värmepumpen.

www.raketstigen.se
 
Total utgift per den 2008 03 08 för byggnationen inkl moms 1 703 547 kr eller
6195 per producerad m2 . Detta är då enbart material samt lite inlejt för plattsättning och hjälp med målning.
Då huset är arkitektritat och byggt i betong så är detta inte så farligt. Jag tror jag stannar på ca 2.150 milj för kåken

Obs man måste vara inloggad för att se hela listan med kvitton och fakturor....den ligger under medlemmar.

www.raketstigen.se

mvh Persanders
 
Tragglar på med köket och har börjat bygga två skorstenar. Visar även färdigbyggt arbetsrum och sovrum
www.raketstigen.se
 
Köket klart på plan 2 och tavlor uppe....

www.raketstigen.se


PS varför kan detta forum inte hantera filmklipp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.